Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Doomfarer

Middle-Earth Quest

Startat av Doomfarer, 2 september 2009 kl. 18:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Fick mitt Middle-Earth Quest igår men har först hunnit titta på det idag. Riktigt FFG spel, dvs massor med kort i olika storlekar. Inga tärningar vilket förvånade mig. Själv är jag ju en person som tycker alla spel blir bättre med en tärning. Slump är kul.

Någon som testat spelet än?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

B_J_S

#1
Ligger också i min kanske köpa.
Intressant och få input från kollektivet om det.
//Jonas

BigPapaBear

#2
Jag förhåller mig hälsosamt skeptisk. Har i och för sig varit skeptisk mot alla LotR-spel, men märkligt nog har de flesta varit riktigt bra. Lord of the Rings: The confrontation (deluxe ed.) är rent av ett av tidernas bästa spel i min bok.

Ser fram emot att höra lite fler kommentarer om spelet.

silversixx

#3
Citat från: "BigPapaBear"Jag förhåller mig hälsosamt skeptisk. Har i och för sig varit skeptisk mot alla LotR-spel, men märkligt nog har de flesta varit riktigt bra. Lord of the Rings: The confrontation (deluxe ed.) är rent av ett av tidernas bästa spel i min bok.

Ser fram emot att höra lite fler kommentarer om spelet.
Du borde spela War of the Ring med Delirium! Det höjer spelandet ett par extra nivåer :)

jonjac

#4
Citat från: "silversixx"Du borde spela War of the Ring med Delirium! Det höjer spelandet ett par extra nivåer :)

Skulle ett teamplay av War of the Ring kanske platsa in på nästa FF? :)

silversixx

#5
Eller på Krigsspel Galore III ;)

BigPapaBear

#6
Tycker inte att War of the Ring är ett så bra lagspel. Har provat. Det kändes mest segt.

Får man verkligen spela med plastfigurer på krigsspelskonvent?  :D

jonjac

#7
WotR kom på tal på söndagen när vi satt och snackade om multiplayerspel. Då var det någon som tyckte att det funkade utmärkt. Så jag testar det gärna då jag gillar multiplayerspel extra mycket och skulle vilja prova.

Har skickat in en ansökan om familjeledigt den 19:e till 21:a februari. Så eventuellt är jag med på ett WotR på KG3!

jonjac

#8
Citat från: "BigPapaBear"Får man verkligen spela med plastfigurer på krigsspelskonvent?  :D
Det är kanske dags att göra blippar till spelet istället? :)  Då går de dessutom bättre att stacka.

BigPapaBear

#9
Citat från: "jonjac"Det är kanske dags att göra blippar till spelet istället? :)  Då går de dessutom bättre att stacka.

...åsså byter vi ut kavalleriet mot tanks och Nazghulerna mot jaktplan!!!  :D

Delirium

#10
Haha, War of the Ring på Galore alltså? Varför inte?

Göra blippar tycker jag är en utmärkt idé, enda anledningen till att jag inte släpar med det överallt är att det väger så jäkla mycket; man är ju inte 20 längre...

Det spelet ska spelas i lag, blir mycket roligare när Sauron och Saruman slåss om actiontärningarna sinsemellan.

On topic: Middle Earth Quest har jag aldrig hört talas om.
1914

ulve

#11
Citat från: "jonjac"Det är kanske dags att göra blippar till spelet istället? :)  Då går de dessutom bättre att stacka.
Hoho jag har gjort det och en point2point-karta så man lättare ser vad som sitter ihop med vad :)

Borde lägga upp bilder på geeken om hur man avpimpar sitt spel. säkert poppis.

Delirium

#12
Gör så!
1914

BigPapaBear

#13
Citat från: "ulve"Borde lägga upp bilder på geeken om hur man avpimpar sitt spel.

Definitivt.  :up: Depimp my boardgame.

Doomfarer

#14
Testade spelet igår. Helt ok adventure game, ganska light men också ganska snabbspelat. Som vanligt med ett FFG spel känner man att de kunde streamlinat det lite mer men denna gången funkar det faktiskt som det är, krävs alltså inte att expansionen har kommit för att det skall gå att spela.

Ganska bra att en spelar Sauron och de andra hjältarna. Får lite mer variation i spelet och dessutom spelar den onde troligtvis bättre än om man skulle satt upp en "motor" för de onda krafterna.

Då jag dessutom är en stor fan av settingen (som det delar med mitt favvespel ME:TW) får det 8/10 i betyg av mig. Är man ingen Tolkien fanatiker är det väl en 7:a.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on