Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Klas Malmström, chumchu och 18 Gäster tittar på detta ämne.

Klocktornet

Tjoho, nu har Miku Games "The Finnish Trilogy" anlänt. Mumma för massorna!

aegneus

Unconditional surrender, från rean. Det gick fort, trodde den skulle vara på båt ett tag till.

paco

Chariots of Fire, Blood and Roses, France 40 och The Battle for Normandy Expansion. Känns som jag fick till ett bra historiskt tidsspan på den klasen spel.

Elias Nordling

Hade du slängt in Labyrinth hade du täckt in hela krigshistorien :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

paco

Labyrinth? Krigspel? ;-)

Idag fick jag dessutom händerna på Hoplite så det känns som det där hålet mellan bronsålder och senmedeltid täpptes till!

Elias Nordling

Tror inte att ordet krigsspel nämndes förrän du gjorde det :-). Labyrinth är ju i och för sig ett fantasyspel som utspelar sig i ett slags Hollywoodsuperhjältefilmvärld, så det var ändå ett dåligt exempel.

Elias Nordling

Hoplite här också, förresten.

Fredrik

Blood & Roses, Pensacola och Germantown dök upp från GMT-rean. Hade angivit det billigaste fraktalternativet som skulle ta 4-6 veckor, men det verkar som att GMT spontant uppgraderar internationella beställningar till flygfrakt, utan att ta något extra för det. Antingen är deras marginaler någonting i hästväg, eller så sysslar dom med penningtvätt vid sidan av, för jag fattar inte riktigt hur dom går runt.

Pierre

Citat från: Fredrik skrivet  1 juni 2014 kl. 22:42:49
Blood & Roses, Pensacola och Germantown dök upp från GMT-rean. Hade angivit det billigaste fraktalternativet som skulle ta 4-6 veckor, men det verkar som att GMT spontant uppgraderar internationella beställningar till flygfrakt, utan att ta något extra för det. Antingen är deras marginaler någonting i hästväg, eller så sysslar dom med penningtvätt vid sidan av, för jag fattar inte riktigt hur dom går runt.
USPS har för några år sedan slutat med båtfrakt till Europa men GMT har valt att behålla alternativet. Jag har för mig att de har ett rabatterat pris men får ändå ta en del utav kostnaden själva. Finns en rätt ny tråd på BGG om fenomenet där det påstås att GMT snart ska höja sina kostnader iom att fraktpriserna både i USA och internationellt stiger. De använder sig av en speciell tabell för att räkna ut fraktavgiften som vi kunder får betala, i USA kan man p.g.a det behöva betala något mer än vad GMT betalar men för det mesta får man det till ett billigare pris och vi här i Europa får det nog i stort sett alltid till ett lägre pris.

Edit: http://boardgamegeek.com/thread/1179241/gmt-games-and-shipping är en av trådarna som på senare tid tagit upp deras fraktpriser.

Elias Nordling

Båtfrakten försvann för ett par år sedan på grund av nån märklig amerikansk lag som sade att fraktfirmorna var tvugna att äga fartyg själva föt att erbjuda sjöfrakt. Sen den lagen upptäcktes kan ingen längre erbjuda långsamt men billigt som fraktalternativ. Idioti.

Engelbrekt

No Retreat: North Africa (verkade nice men är djupt skeptisk nu) och Blood and Roses som gåva från GMT.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

andqui

Postverket ger och Postverket tar.

Kanske mest med betoning på det sista men idag anlände märkligt nog två stycken Reluctant Enemies och två stycken Napoleon against Europe varav jag bara betalat för ett ex av varje...
Anders

Pierre

Bidrog precis till TS digital edition-kick startern. Hoppas att det blir av, multiplatt ifrån Playdeck. Det kan nog inte bli fel.

Delirium

Blood & Roses från GMT, ser fint ut. Det negativa är att lådan lyckats bli intryckt på framsidans övre högre hörn trots en väl tilltagen kartong med gott om packmaterial. Jo, och så snodde tullen 335 spänn av mig och de andra beställarna från vad som plötsligt blev en lite mindre fördelaktig rea.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Pierre

Bomber Command i ovan nämnda rea, totalpriset trots tullens smutsiga fingrar var helt klart överkomligt att Björn dessutom har en utmärkt frakttjänst gör det hela ännu bättre.
Stalingrad Pocket II av någon (sorry kommer inte ihåg vad du nickar) här på forumet. Det har inte kommit ännu men leverans sker säkert i veckan.
Nu ska jag bara sponsra Mutant: Genlab Alfa med och sedan får det vara locket på vad gäller spelinköp den här månaden.