Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Wes

Serbien muss sterbien
Festung Budapest
Bloody April
Bomber Command
Guderians Blitzkrieg Zwei


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Pierre

Fick precis hem Churchill, dessvärre hade Posten varit snälla nog att bära det förbi tullstationen. Tull/moms är egentligen inte det som stör mig utan postens egna avgift på 100 spänn. Det är en rätt bra bit av kakan när totalavgiften blir 345:-

Klas Malmström

Citat från: Pierre skrivet 14 augusti 2015 kl. 17:10:44
Fick precis hem Churchill, dessvärre hade Posten varit snälla nog att bära det förbi tullstationen. Tull/moms är egentligen inte det som stör mig utan postens egna avgift på 100 spänn. Det är en rätt bra bit av kakan när totalavgiften blir 345:-
Tror aldrig jag har råkat ut för postens 100 SEK avgift, när det inte har fastnat i tullens nät.
Klas Malmström
Linköping

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Pierre

Citat från: Klas Malmström skrivet 14 augusti 2015 kl. 22:15:32
Citat från: Pierre skrivet 14 augusti 2015 kl. 17:10:44
Fick precis hem Churchill, dessvärre hade Posten varit snälla nog att bära det förbi tullstationen. Tull/moms är egentligen inte det som stör mig utan postens egna avgift på 100 spänn. Det är en rätt bra bit av kakan när totalavgiften blir 345:-
Tror aldrig jag har råkat ut för postens 100 SEK avgift, när det inte har fastnat i tullens nät.
Nej för fan, då räcker det med postavgiften man redan har betalat. Det är vad jag minns det som en administrativ avgift för att de deklarerar paketet åt mig. Något sådant var iaf svaret när jag ifrågasatte det hela för några år sedan.

Kanger

Åter igen, köp era spel här: http://www.agorajeux.com/en/

Sajten numera på engelska
Bra priser
Fraktfritt inom Europa om man handlar för 200 euro
Tar bara ca en vecka att få varorna
Aldrig problem med tull, moms, postavgifter och fan och hans mormor, eftersom det är inom EU
Poängsystem. Man får ett poäng per 7 euro. När man har nått 30 poäng (därför handlar man i praktiken för 210 euro) så får man 12 euro rabatt på nästa order.

Ja, jag handlar bara mina spel här

Elias Nordling

Ska prova det nästa gång!

PS Läsa Ici-reglerna står fortfarande på min att göra-lista :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Om du vill läsa en lite snyggare variant (2.0a) av reglerna så tanka ner dem på Ici's sida på CSW.

Samma innehåll, bara lite bättre.

Elias Nordling

De är nedtankade sän länge. Jag skyller på Mats och hans sirensång om Bomber Command :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Kanger

Mats kan nog sirensjunga lite om Ici också om han lägger manken till  8)

Elias Nordling

Jojo, men jag har aldrig spelat Ici, medan "Ska vi spela Bomber Command" är lite som att säga "Vill du ha en bit marängtårta?"
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mats Eden

Haha... Jo både Ici och Tonkin är på min spellista också (har båda hemma)
Har bara testat dem solo ännu...

Vad är din bedömda speltid, Kim? (mindre viktigt vid pbem, men vid t ex konvent...)

Kanger

Ici ungefär som DBP. Tonkin är snabbare om man håller sig till något scenario. Längre om man kör hela kampanjen.

Engelbrekt

Wing Leader kom i dag.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Wes

Wing Leader och Night Fighter


Skickat från min iPhone med Tapatalk