Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 8 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

GMTs Arquebus, The Battles for Northern Italien 1495-1544, i Men of Iron serien. Egentligen inte ett köp, utan tack förmhjälpen med speltesterna. Kan rekommendera det för de som gillar serien. Tillför en hel del nytt med eldhandvapen på bredden, schweizare, landsknektar, spanska "sword & bucklet" enheter med mera.
Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin och 3CGs Dance of War, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Jon

Efter att ha sålt betydligt fler spel än införskaffade den senaste tiden så var det tydligen dags för Fall Blau från Compass att trilla ner i lådan... Hoppla! Jag har solospelat Operation Typhoon en smula hemma det sista och uppskattar systemet. Får se vad Fall Blau hittar på! Lite irriterad på de två kartflikar som sticker ut åt vardera håll, gör det svårt att få plats på bordet. Å andra sidan, hur ofta kommer hela kampanjen köras?

Dessutom borde Arquebus från GMTs P500-lista dyka upp så småningom också.

B_J_S

Jon säger att han har sålt mer spel än köpt.
Det beror på att jag köper dem av han.
Sista rundan blev det:
Glory III
Rebel Raiders
High Frontier 3rd edition

Mycket att spela. :D
//Jonas

KalleW

Utökat min krigsspelssamling 33% - från 15 till 20 spel. 1 av 5 har dykt upp, resten inväntar roddbåten som kör GMTs spel över havet.
- Pursuit of Glory
- Illusions of Glory
- Fields of Despair
- Arquebus
- Unconditional Surrender : WW2IE

Wade

Mrs Thatcher's War: The Falklands, 1982 från White dog games:). Nu det bara vänta på att det slinker ner i postlådan.

Engelbrekt

Talon, GMT Games, andra utgåvan. Taktiskt spel om rymdskepp i strid. Varit nyfiken på detta en tid nu. Det mest unika med spelet är att man skriver med en tuschpenna direkt på spelbrickorna. Funkar okej. Spelet har också en intressant, sten-sax-påse-aktig mekanik där skeppen måste välja olika nivåer av hastighet versus energisamling, vilka sen gäller en hel runda.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Thomas Bergman

 Unconditional Surrender GMT WWII ETO. Verkar vara en riktig hit  :up:

Morabergaren

En oväntad julklapp vid besök på en lumpbod i stan. Visserligen bara Decision-produkter men 20 kr/st boxade är OK: World War I, Empires at war och Seven days battles. Rätt bra skick också.
Hem för att räkna brickor. :)
Spelar just nu: Flamme rouge (roligt på riktigt) och Seikegahara.

jerry

Citat från: Morabergaren skrivet 28 december 2017 kl. 14:46:26
En oväntad julklapp vid besök på en lumpbod i stan. Visserligen bara Decision-produkter men 20 kr/st boxade är OK: World War I, Empires at war och Seven days battles. Rätt bra skick också.
Hem för att räkna brickor. :)

Alltså......
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Morabergaren

Citat från: jerry skrivet 29 december 2017 kl. 00:35:00
Citat från: Morabergaren skrivet 28 december 2017 kl. 14:46:26
En oväntad julklapp vid besök på en lumpbod i stan. Visserligen bara Decision-produkter men 20 kr/st boxade är OK: World War I, Empires at war och Seven days battles. Rätt bra skick också.
Hem för att räkna brickor. :)

Alltså......

Jag klagar inte, jag skryter.
De var kompletta. Någon minor issue är möjligen att förre ägaren tyckte plastpåstar modell billig ICA var ett bra sätt att sortera om de inte faktiskt låg lösa i kartongen. Uppenbarligen ingen OCD-person. :)

Tips om ni hittar sånt här är fruns hårtork. Kartongerna är alltid ihoptejpade och försedda med prisklisterlapp. 10 sekunders behandling så släpper alla klisterlappar utan märken. It works
Spelar just nu: Flamme rouge (roligt på riktigt) och Seikegahara.

Wade

Early Glories från Vae Victic. Bra spel som vanligt från VV.

aegneus

Citat från: Morabergaren skrivet 29 december 2017 kl. 16:43:46

Tips om ni hittar sånt här är fruns hårtork. Kartongerna är alltid ihoptejpade och försedda med prisklisterlapp. 10 sekunders behandling så släpper alla klisterlappar utan märken. It works

Tack! Det där kommer vara till nytta både i och utanför spelvärlden

Micke G

Citat från: Engelbrekt skrivet 30 oktober 2017 kl. 09:33:49
Talon, GMT Games, andra utgåvan. Taktiskt spel om rymdskepp i strid. Varit nyfiken på detta en tid nu. Det mest unika med spelet är att man skriver med en tuschpenna direkt på spelbrickorna. Funkar okej. Spelet har också en intressant, sten-sax-påse-aktig mekanik där skeppen måste välja olika nivåer av hastighet versus energisamling, vilka sen gäller en hel runda.
Fick Talon (2:a utgåvan) av min flickvän i julklapp! Hon hade sett att jag satt å kikade på det, så hon beställde det alldeles själv! Det var en fin överraskning 😃

Har hunnit spela det lite och är riktigt nöjd! Det som lockar är att köra det i Empire War mode, och givetvis expansionen Talon 1000 med en AI.

tinG

Så där ja!
Spär på min Putinskräck :shock: med Next War: Poland  :P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Strv102r

Strategematas Battles of the Black Cavalry.
Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin och 3CGs Dance of War, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.