Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

aegneus

Citat från: Klas Malmström skrivet 31 januari 2018 kl. 22:22:56
Inget spel denna gången, utan en bok om krigsspel.

Kan man önska en recension senare ?

Klas Malmström

Citat från: aegneus skrivet 31 januari 2018 kl. 23:00:03
Citat från: Klas Malmström skrivet 31 januari 2018 kl. 22:22:56
Inget spel denna gången, utan en bok om krigsspel.

Kan man önska en recension senare ?
Absolut - den ligger dock inte först i att-läsa kön.
Klas Malmström
Linköping

Micke G

 Fields of Fire  - 2nd Edition Update kit! Det var 5 kartor med brickor, trodde det bara var en halv karta som bifogades. Så nu är helgen vigd åt klippning 😀

Pierre

Citat från: Klas Malmström skrivet 31 januari 2018 kl. 22:22:56
Inget spel denna gången, utan en bok om krigsspel.
Har allt för mycket böcker i min "måste läsa snart" bokhylla, men den här boken lockar.
Är det någon som har läst den och kanske även Simulating War som står i samma hylla och kan göra en jämförelse?

Morabergaren

Bevakar min lokala lumpbod som har leverans tisdagar och torsdagar. Dagens lilla fynd var Empires in arms för 50. (Jag nästan rev hyllan när jag kastade mig på den). Chansning visserligen men det blev ännu bättre när jag skulle kontrollräkna - unpunched copy 🤗
Spelar just nu: Flamme rouge (roligt på riktigt) och Seikegahara.

Delirium

Ja, det är väl årets fynd om något.  :up:
Dungeons and Dragons och Kingmaker

jerry

Citat från: Morabergaren skrivet 27 mars 2018 kl. 17:27:21
Bevakar min lokala lumpbod som har leverans tisdagar och torsdagar. Dagens lilla fynd var Empires in arms för 50. (Jag nästan rev hyllan när jag kastade mig på den). Chansning visserligen men det blev ännu bättre när jag skulle kontrollräkna - unpunched copy 🤗

ALLTSÅ.....!!!!
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

B_J_S

Har äntligen fått tag på:
The Guns of Gettysburg
Skall bli roligt och lära sig ännu ett Simmons spel, speciellt med tanke på hans förmåga att skriva regler.  :shock:
The US Civil War kom också, som jag tror är ett bra GMT spel.

Skall bli skoj detta!
//Jonas

Klas Malmström

Lite smått och gott från Alfaspel....
Klas Malmström
Linköping

Strv102r

At Any Cost från GMT.

Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin och 3CGs Dance of War, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Miloman

La Bataille de Vauchamps

Micke G

At Any Cost (GMT) ramlade in häromdagen!

Delirium

MMP drog för bägge de nya gcacw-spelen. Det var inte gratis...
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Jimmie

Kan tänka mig att det blir ett tungt paket!
Jag fick mina ersättningsmarkörer till Band of Brothers. Worthington hade varit snälla och skrivit ett värde av en dollar på paketet, så självklart åkte man ju då på 2,07kr i moms och 75kr hanteringsavgift... Tack för det Worthington...

Klas Malmström

Citat från: Jimmie skrivet 12 april 2018 kl. 16:47:00
Kan tänka mig att det blir ett tungt paket!
Jag fick mina ersättningsmarkörer till Band of Brothers. Worthington hade varit snälla och skrivit ett värde av en dollar på paketet, så självklart åkte man ju då på 2,07kr i moms och 75kr hanterinsavgift... Tack för det Worthington...
Under om inte PostNord hade begärt in informationen från dig om det stått 0 dollar i värde. Det hände mig när MMP skickade mig två kopior av den nya Korea ASL modulen - där hade den gröna lappen fallit bort. Nu gick det paketet igenom utan moms/tull/avgift ändå - det var iofs innan PostNord/Tullen/Skatteverket hade börjat att dra åt snaran.
Klas Malmström
Linköping