Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

T

Lincon 2010

Startat av Tommy Röhs, 18 februari 2010 kl. 11:51:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Jag fick tag på arrangörerna häromdagen, fick snabba och bra svar på mina frågor. Men de hade markerat mitt arrangemang som drop-in, vilket har gjort att ingen kunnat anmäla sig till det. Så det får bli ett drop-in!

Jag och min medarrangör kör introduktionsspel på torsdagen följt av minst två partier fredag-lördag.

Ska bli skoj!
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Here I come motherfuckers!  :ultra:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Nu avgår vi också!
Sisten till lincon är ett gammalt ruttet wif-spel!
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: "Scipio"Sisten till lincon är ett gammalt ruttet wif-spel!

Den risken får man inte utsätta sig för. Får väl åka dit och se om de tilldelat oss något rum.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Efter en och en kvarts dags konvent kan vi meddela att det då och då tittar in folk och utbrister "Här var det mycket folk!". Vi skulle nästan kunna äska om större rum till nästa år.

Bland de spel som spelas/spelats så här långt kan nämnas:
- La Grande Guerra
- The Battle for Normandy
- Wings of War
- Conflict of Heroes
- Manoeuvre
- Across 5 Aprils
- The Devil's Cauldron
- Imperium
- Jerusalem

/Mikael

Mode

För er som inte är på plats kommer här en liten stämningsbild från Krigsspelsrummet med The Usual Suspects samlade runt LGG-bordet:

Märk de tjocka ringpärmskompendierna som intensivt studeras. Det är reglerna. Inte riktigt ASL-nivå, men inte långt ifrån. Dessutom är spelet franskt. Kartan är på franska!
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

pelle

Vad är "Jerusalem"? Jag tänker på Siege of Jerusalem, men det känns inte som något några redan har hunnit spela igenom på konfentet om det inte gick väldigt dåligt för någon sida.

Rydfalk

Citat från: "pelle"Vad är "Jerusalem"?

Tjena! Hann knappt heja på er, satt mitt i en test av Fallen Reich. Hur är läget med familjen?

Tror i alla fall att det var detta Jerusalem som spelades. Något runt '48 var det i alla fall.

/Mikael

Andreas Lundin

Nu var man hemma igen! Vilket lir LGG är! Alla som inte testat detta har inget att komma med! Så det så! 8)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Lite bilder från LinCon...
Setupen började på onsdagseftermiddagen

La Grande Guerra

Battle for Normady
Ungdomar som dödar varandra... visst är det härligt!

Mina elever från Berzeliusskolan var också på plats

Äldre som pucklar på varandra...

Vi hann med tre scenarior i The Devil's Cauldron

Många klassiker stod på programmet så som

Imperium

Jerusalem

Across 5 Aprils

Mycket folk i rummet mest hela tiden

Vi lyckades även locka tjejer att spela!

Familjen gillar Conflict of Heroes

Vi summerar årets spelande:

/Mikael

Hoel

Jag hade roligt, trots sömnbrist de första nätterna.
Kul att se att krigsspel kan dra så mycket folk...

La Grande Guerre var tyvärr det enda jag hann med att spela (jävligt häftigt spel, men kanske en nivå över vad jag är bekväm med), men jag måste passa på att tacka alla trevliga människor som var där.

/Hoel
Christian Hoel
Skövde

Scipio

Tack för en fantastisk tid i krigsspelsrummet (igen)!

LGG är ett grymt häftigt spel, hög tröskel kanske men otroligt roligt.
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Hade ett väldigt lyckat konvent som delvis spenderades i krigsspelsrummet, kanske mitt bästa någonsin, hade inget planerat men detta hände:

Kom fram torsdag lunch, spelade den dagen:
    Pea Ridge som intro och sedan Gettysburg på fyra pers (slut efter första dagen, Lee autovann) ur Across 5 Aprils (spelet är helt galet, men kul och mycket action, inget för den seriöse)
    Litet scenario till Devil's Cauldron på tre (kul men lite mycket färger)
    Guillotine som sängfösare (tre omgångar)

Fredag:
    Introduktionsscenario till OCS Burma (äntligen)
    6mm figurspel baserat på GMT Musket and Pike som David/Engelbrekt byggt och skrivit om här på forumet, 1st Newbury från engelska inbördeskriget (min kavalleriattack som Prins Rupert var framgångsrik)
    Age of Renaissance (har aldrig gått så dåligt)

Lördag:
    Unhappy King Charles (GMT, kortdrivet, också det om engelska inbördeskriget, inspirerad av slaget
    Deep into Africa, rollspel på figurdiorama, expedition till Afrika med oväntad utgång
    (efter Afrika tillbaka till UKC till 04.00, då var pappa trött)

Söndag:
    Dominion
    Speltest av ett kortspel om riksdagsvalet 2010 (2010: Swedish Election)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

Hmmm... Skulle ha gjort en lista innan.

Det blev lite Conflict of Heroes på onsdagen.

Sedan kom torsdagen med två scenarior av det smått bisarra Across 5 Aprils. Pea Ridge och Gettysburg. Lustigt med ett spel som kommer så nära att vara riktigt bra men som till slut bara blir... mediokert.

Fortsatte med Little Omaha ur The Devil's Cauldron, ett riktigt hemskt och grottigt scenario som tar fram det sämsta ur systemet - ändå riktigt kul. Sedan fortsatte vi med TDC och jag försökte klippa Club Route i The Empire Strikes Back och A Near Run Thing (bägge scenariona gjorde skäl för namnen :) ).

Avslutade på söndagen med lite Dominion. Hann också lite Wings of War och Conflict of Heros lektioner och demos.

På det hela taget en utmärkt tid i gott sällskap. TDC-spelande gav riktigt blodad tand - attans vilket trevligt system det är. Måste sätta upp nåt hemma... Två spelbord och ändå dåligt med plats  :x

/Mikael

Engelbrekt

Citat från: "Delirium"6mm figurspel baserat på GMT Musket and Pike som David/Engelbrekt byggt och skrivit om här på forumet, 1st Newbury från engelska inbördeskriget (min kavalleriattack som Prins Rupert var framgångsrik)
[/list]

Den var mycket framgångsrik, jag fick spö. Skoj att ses, lira och äta pizza. Här är lite bilder: http://s336.photobucket.com/albums/n337 ... 20projekt/
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.