Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Strv102r

Replay av APs They shall not pass, Verdun 1916

Startat av Strv102r, 3 mars 2010 kl. 17:06:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r



Tyskarna närmar sig DOUAMONT. Både byn och fortet är i fara. Vid VACHERAUVILLE tar sig tyskarna in i tredje skyttegravslinjen och hotar själva byn.
Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin och 3CGs Dance of War, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r



Tyskarna försöker trots låga odds "kuppa" sig fram till byn DOUAMONT och fortet men misslyckades och slogs tillbaka blodigt. De anföll också VACHERAUVILLE i väst efter att ha tagit skyttegravssystemet runt byn, men även här slogs de tillbaka även om det nu kostade mig mest. Där är det slut.

Tyskarna saknar 1 VP till draw så det blev en fransk marginell seger. En liten by hade gjort gjort skillnad...
Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin och 3CGs Dance of War, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Lars M Wistedt


Och kartorna innehaller ocksa en del stavfel, vilket ju inte ar sa jatteviktigt, men centrala namn pa en Verdunkarta, sasom Douaumont och Thiaumont bor man val kunna fa ratt i alla fall....

Citat från: Strv102r skrivet  5 mars 2010 kl. 10:25:50


APs kartor har väl en hel del synpunkter på. Alameins anser jag har oförtjänt dåligt rykte. Red parachutes, Red Steeles och Avalanche är bra medan Tiger of Malaya är funkis men inte jättetilltalande. Gazala 42 är riktigt snygg medan Alsace 45 är sådär. Bitter Victory och Winter Fury är också OK. Blood on the snow, tja, ett rött hexnät var en inte helt säkert ett genidrag. Jag tycker att APs kartor varierar mellan funkis och snygga. Men denna karta är faktiskt riktigt ful!

Strv102r

Fast helt lättstavade är inte de namnen...
Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin och 3CGs Dance of War, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.