Författare Ämne: Research - Kim Il Sung  (läst 2691 gånger)

A F

• Överste
  • *
  • Antal inlägg: 3740
    • Visa profil
Research - Kim Il Sung
« skrivet: 5 mars 2010 kl. 23:39:49 »
Nån som kan några bra SANNA :wink:  historer om den store ledaren Kim Il Sung?
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av A F »

Sten Ekedahl

• Fanjunkare
  • *
  • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #1 skrivet: 6 mars 2010 kl. 02:24:40 »
Om en så stor man finns bara sanna historier, för inte kan väl regimen fara med osanning??? :o

Enligt Nordkoreanska medier har Kim Jong Il ett otroligt minne, antagligen till följd av att han varje morgon går upp tidigt för att intensivt träna sitt minne, bland annat genom att memorera telefonnummer till landets arbetare. Det berättas att han en gång besökte en kyrkogård, när han såg runt bland gravarna kunde han i sitt minne återkalla vad de hade gjort, hur de var som personer, vad de hade för smak och sörjande släktingar. Allt genom att ta en snabb titt på namnet på graven.

Han flyger jetflygplan, skriver operor, producerar filmer, är världens främste poet och lyckades med att slå 11 hole-in-ones under sin första runda golf någonsin, en bedrift som hittills är oslagen även inom professionell golf!
 :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av Sten Ekedahl »
Wargames - Laborationer i historia

silversixx

• Löjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 1222
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #2 skrivet: 6 mars 2010 kl. 07:51:13 »
Du glömde att han är en passionerad älskare med över tusen älskarinnor världen över!
Frågan är ju bara hur mkt detta är riktig propaganda och vad som myt?
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av silversixx »

Snowfox

• Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 734
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #3 skrivet: 6 mars 2010 kl. 09:55:07 »
I en totalitär stat finns det bara godkänd sanning.  8)
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av Snowfox »
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Holmgren

• Administratör
  • Löjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 1082
    • Visa profil
    • http://www.krigsspel.se
(Ämne saknas)
« Svar #4 skrivet: 7 mars 2010 kl. 09:55:09 »
Kim-Il-Sung var det Fager frågade om, inte Kim-Jong-Il. Den förre var helt enkelt världens genom tiderna bäste ledare, den senare kompletterade sitt cv med färdigheter inom så vitt skilda områden som golf, fotografering, hållfasthetsberäkningar och strategi.

/Holmgren - Petimeter
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av Holmgren »
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

A F

• Överste
  • *
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #5 skrivet: 7 mars 2010 kl. 10:09:33 »
Kim Il Sung uppfann kummunismen som fjortonåring. Cirka 1926. Då var Lenin redan död IIRC.

silversixx

• Löjtnant
  • *
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #6 skrivet: 7 mars 2010 kl. 10:12:16 »
Citat från: "Holmgren"
Kim-Il-Sung var det Fager frågade om, inte Kim-Jong-Il. Den förre var helt enkelt världens genom tiderna bäste ledare, den senare kompletterade sitt cv med färdigheter inom så vitt skilda områden som golf, fotografering, hållfasthetsberäkningar och strategi.

/Holmgren - Petimeter

Myterna för Dvärgklacken har även gått över till den eviga ledaren...

Gick han inte över en flod utan att bli blöt? Det är ju lite häftigt faktiskt!

Vvornth

• Löjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 1028
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #7 skrivet: 8 mars 2010 kl. 07:59:50 »
Denna tråd illustrerar rätt väl problemet med all faktasamling om Kim Il-Sung, det är svårt att skilja skrönorna från genuin fakta. Inte för att det är såna osannolika berättelser inblandade utan för att det finns så knapphänt pålitlig fakta på ämnet.

Det bästa som någonsin sagt om Nordkorea är att beskriva det som en nekrokrati (nej det var inte GP som kom på detta).
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av Vvornth »
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Elias Nordling

• Generallöjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 5101
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #8 skrivet: 8 mars 2010 kl. 08:14:43 »
Eventuellt lär han ha tagit över någon annans identitet på ett tidigt stadie i karriären.
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av Elias Nordling »
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

• Överste
  • *
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #9 skrivet: 8 mars 2010 kl. 16:32:27 »
Citat från: "Elias Nordling"
Eventuellt lär han ha tagit över någon annans identitet på ett tidigt stadie i karriären.

Det finns en annan Kim Li Sung som var en marginellt mer framgånsrik gerillahövding. Hans öde är okänt.

Mode

• Fanjunkare
  • *
  • Antal inlägg: 427
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #10 skrivet: 9 mars 2010 kl. 10:47:17 »
Citat från: "Sten Ekedahl"
... bland annat genom att memorera telefonnummer till landets arbetare.
Nåja. Det lär väl gå ganska fort ...    :lol:  

Citat från: "Sten Ekedahl"
... är världens främste poet ...

På 80-talet DX-ade jag och en kompis en del. Vid ett tillfälle råkade vi på kortvågen ratta in Radio Pyongyang (det var lätt att identifiera stationen då frasen "den store ledaren kamrat Kim Il Sung" upprepades med jämna - i storleksordningen var 30:e sekund - mellanrum) just som de började en tvåtimmars recitation av den store ledarens dikter.
Efter några fasansfulla minuter som antagligen gav oss men för livet stod det fullkomligt klart varifrån Douglas Adams fått inspiration till begreppet vogonpoesi. :mrgreen:
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av Mode »
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

EvilSpook

• Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 553
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #11 skrivet: 9 mars 2010 kl. 11:15:24 »
Citat från: "Mode"
Efter några fasansfulla minuter som antagligen gav oss men för livet stod det fullkomligt klart varifrån Douglas Adams fått inspiration till begreppet vogonpoesi. :mrgreen:

Ahh....pusselbitarna faller på plats...
"Ode till en liten grön klet..."  :wink:

//EvilSpook
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av EvilSpook »

Snowfox

• Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 734
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #12 skrivet: 9 mars 2010 kl. 19:44:43 »
Här är en till gynnare som vet hur man roar sina medborgare....

http://blogg.svd.se/ledarbloggen?ID=18182

Suddenly Chavez låter som en kanonidé.  :lol:
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av Snowfox »
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

A F

• Överste
  • *
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #13 skrivet: 9 mars 2010 kl. 20:04:28 »
Citat från: "Snowfox"
Här är en till gynnare som vet hur man roar sina medborgare....

Så jävla roligt.

silversixx

• Löjtnant
  • *
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #14 skrivet: 9 mars 2010 kl. 23:03:46 »
Lite Italiensk prosa passar bra här:
Salve, jag är en medborgare av Italianistan som bor i Milano 2, i en byggnad som är konstruerad av Presidenten. Jag jobbar på ett företag i Milano som har Presidenten som ensam aktieägare. Även försäkringen till bilen som varje dag tar mig till och från jobbet är Presidentens, precis som min pensionsförsäkring. Varje dag köper jag tidningen, vilken ägs av Presidenten. När jag måste gå till banken så är det Presidentens bank som gäller. På eftermiddagen lämnar jag jobbet och går och handlar i Presidentens supermarket. Produkterna som finns i utbudet kommer från företag som ägs av Presidenten. Om jag på kvällen väljer att klippa en bio så går jag till salonger som ägs av Presidenten och jag ser en film som är producerad och distribuerad av Presidentens företag (filmerna kan även glädjas åt statliga bidrag, som alltså bestäms av Presidenten). Om jag istället väljer att stanna hemma på kvällen kollar jag ofta på Presidentens TV med en dekoder producerad av Presidentens företag, på filmer som är producerade av Presidenten, dock ständigt avbrutna av reklam som är skapade av Presidentens reklambyråer. Framförallt kollar jag på fotbollsresultat och följer i synnerhet mitt favoritlag Milan som har Presidenten som ägare. När jag inte kollar på Presidentens TV kollar jag på RAI vars chefer är utvalda av parlamentsledamöter som i sin tur valts av Presidenten. När jag tröttnar på TV och istället sätter mig och surfar på Internet, så är det med ett abonnemang som jag betalar till Presidenten. Om jag dock inte har lust att varken kolla på TV eller surfa läser jag en bok, från ett bokförlag som ägs av Presidenten. Naturligtvis är det så, vilket är fallet i alla demokratiska och fria länder, att även i Italianistan är det Presidenten som lägger fram lagar vilka sedan blir godkända av ett parlament där de flesta medlemmarna är anställda av Presidenten…som härskar åt mig. Lyckligtvis.