Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

GMT Rea

Startat av silversixx, 17 juni 2010 kl. 18:15:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

silversixx

Ni har säkert inte missat det. Men för att blidka tullmongonen under sommaren så har GMT satt igång en sommarrea. Vissa fynd, vissa lär inte ens gå för rea-priset.
http://www.gmtgames.com/s-8-specials.aspx

Snowfox

#1
Någon som har spelat Kutuzov och Wellington samt Glory III?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

#2
Glory III har jag spelat. Hyfsat system om man kan köpa alla abstraktioner.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

B_J_S

#3
Jag har spelat både Kutuzov och Wellington.
Kortdrivna båda två. Känns som ganska lätta spel för denna grupp.  :D

Har iofs ett ganska intressant upplägg med korten, då det aldrig kommer att vara två spel som är lika.
Gillar detta skarpt med kortdrivna spel.  :P
//Jonas

Strv102r

#4
Spel som jag hade tagit om jag inte redan haft dem, så klart, är Clash of Giants II, Gustaf Adolf och Men of Iron. Lite sugen på Monmouth... Har inget om det kriget. Men ska jag öppna den "Pandoras ask"...
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

#5
Jag tror att jag fortfarande har dublett av något av spelen i serien, saratoga kanske, som du kan få köpa billigt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Strv102r

#6
Intressant! Vad tyckte du om spelet? (Känns lite som att fråga en bilförsäljare om det han vill sälja är bra...  :P )
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian, S&T Smolensk,  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

#7
Jag har bara läst reglerna och flyttat litet brickor. Flera gånger, aldrig kommit så långt som att spela på allvar.

Verkar rätt enkelt med en del intressant krom. Jag stör mig på taktikbrickorna. I varje strid väljer varje spelare en taktikbricka som påverkar utgången av striden. För det första tycker jag inte om sax-sten-påse som spelmekanism. För det andra känns valet av taktik, "refused flanks" och liknande, helknasigt när varje enhet är typ hundra man.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Peojon

#8
Elias, har du Savannah? VAd jag förstår så är det lite annorlunda, eller?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

#9
Ja, jag har det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Peojon

#10
Vet du omm det är "köttigare" än de andra spelen i serien?

Annars så finns ju Carthage också, mycket papper i den kartongen!
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Snowfox

#11
Citat från: "Strv102r"Spel som jag hade tagit om jag inte redan haft dem, så klart, är Clash of Giants II, Gustaf Adolf och Men of Iron. Lite sugen på Monmouth... Har inget om det kriget. Men ska jag öppna den "Pandoras ask"...

Ska du öppna hennes låda kan du lika gärna köpa BAR spelen.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

#12
CiteraVet du omm det är "köttigare" än de andra spelen i serien?

Njae, det innehåller snarare ett "förspel" där man spelar kort under belägringen inför stormningen. Men sedan har jag hört sägas att själva stormningsmomentet, det vill säga spelet, ofta är rätt ointressant.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

#13
Wellington har tagit de delar som är dåliga i Napoleonic Wars och fört över dem till ett eget spel. Har hittills inte träffat någon som gillar det men någon gång ska ju vara den första.
1914

B_J_S

#14
Citat från: "Delirium"Wellington har tagit de delar som är dåliga i Napoleonic Wars och fört över dem till ett eget spel. Har hittills inte träffat någon som gillar det men någon gång ska ju vara den första.
Kan du utveckla detta mer.
Jag tycker att Wellington är ett hyffsat spel.
Men då har jag iofs inte din större kunskap om krigsspel.  :)
//Jonas