Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Tiger 1a till Sverige

Startat av Finn, 3 augusti 2010 kl. 21:34:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Finn

Eftersom det här är en nyhet så tänkte jag att jag smyger in en post om det här:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.419190-tysk-tank-kom-fran-england

:lol: Om någon moderator tycker att det här passar bättre in någon annanstans på forumet så får dom gärna flytta det.

jonjac

Öh... kanske boxen-forumet? Enligt beskrivningen av detta forum så handlar det om nyheter och feedback på siten.

Tommy Röhs

Utmärkt!

Nu behövs det bara två Tiger vagnar till och en Sherman med 76mm kanon.
Så kan man köra Kellys Hjältar live på Gothcon...

:lol:

Andreas Lundin

CiteraNu behövs det bara två Tiger vagnar till och en Sherman med 76mm kanon.

Nja, det behövs en fransk by i skala 1:1 också... eller duger Borås?  :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraNu behövs det bara två Tiger vagnar till och en Sherman med 76mm kanon.

Nja, det behövs en fransk by i skala 1:1 också... eller duger Borås?  :insecure:
Kinna eller Lindome är nog bättre för det.
Dessutom så lär man säkert kunna få ihop tyska naziststatister på absolut nolltid....

Finn

Citeradet behövs en fransk by i skala 1:1 också

Den måste inte vara Fransk. Det funkar med en jugoslavisk by också. Och om jag inte missminner mig så hade dom rätt gott om Shermans runt 1970 så dom kanske har några kvar fortfarande. ;)

A F

Observera att vagnen är dekorerad med ett ab de FÖRBJUDNA TECKNEN. JAg ser in i framtiden och ser NAZICHOCK PÅ HEMBYGGDSMUSÈUM!

Erik Axel

Skulle man inte kunna sätta upp ett ökenparti 1:1 också?

Sten Ekedahl

Citat från: "Finn"

Den måste inte vara Fransk. Det funkar med en jugoslavisk by också. Och om jag inte missminner mig så hade dom rätt gott om Shermans runt 1970 så dom kanske har några kvar fortfarande. ;)

...och det var väl där som Kellys hjältar spelades in.
Wargames - Laborationer i historia

Klas Malmström

Citat från: "Sten Ekedahl"
Citat från: "Finn"

...och det var väl där som Kellys hjältar spelades in.
Jepp - http://en.wikipedia.org/wiki/Vi%C5%BEinada
Klas Malmström
Linköping

Finn

Ja och Kelly's spelades dessutom in där av just den anledningen att dom hade flera Shermans där 1970. Så jag försökte skoja till det.. :wink:

Holmgren

Citat från: "Finn"http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.419190-tysk-tank-kom-fran-england
Sminkad T-55....  :down:

Citat från: "Finn"Om någon moderator tycker att det här passar bättre in någon annanstans på forumet så får dom gärna flytta det.
Vagnen (och tråden) rullar mot Boxen...

Tråd flyttad.
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!