Författare Ämne: GWASL (Critical Hit)  (läst 3126 gånger)

pelle

  • Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 812
    • Visa profil
GWASL (Critical Hit)
« skrivet: 22 februari 2011 kl. 11:31:40 »
Läste just på BGG (ett par månader sen) att Critical Hit ska släppa en trio vk1-expansioner för ASL. Ser såklart kul ut. Preorder för $35 för första expansionen, men när jag såg att frakten på det blev $45 blev jag lite mindre sugen på att impuls-shoppa.

Någon ASL-människa som vet något om det? Det är inte så gott om info varken på criticalhit.com eller bgg. Första modulen ut heter Tankschreck och inkluderar brickor, bräden, overlays och regler för att kriga tyskar mot britter. Sedan blir det en modul med amerikaner och en med fransmän. Hoppas bara de har valt scenarion som passar systemet och fått till bra SSR så det blir rätt vk1-känsla.

Har CH fått till sina andra icke-vk2-ASL-moduler bra? Hoppas ju det är några riktiga vk1-nördar som har gjort det här nu och inte bara några ASL-spelare som har läst på lite om vk1 på Wikipedia och slängt ihop något de tyckte kändes bra.
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av pelle »

Erik Axel

  • Sergeant
  • *
  • Antal inlägg: 221
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #1 skrivet: 22 februari 2011 kl. 19:39:06 »
Under min ASL-tid så hade CH dåligr rykte hos många. Vet inte hur det är nuförtiden.
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av Erik Axel »

BigPapaBear

  • Brigadgeneral
  • *
  • Antal inlägg: 4091
    • Visa profil
(Ämne saknas)
« Svar #2 skrivet: 23 februari 2011 kl. 08:57:18 »
Måste tillstå att det låter intressant, men jag håller nog i skepsisfanan en stund till.
« Senast ändrad: 1 januari 1970 kl. 01:00:00 av BigPapaBear »

Lars M Wistedt

  • Korpral
  • *
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
SV: GWASL (Critical Hit)
« Svar #3 skrivet: 14 november 2016 kl. 07:26:46 »
Har inforskaffat tva titlar och de funkar ok om man forsoker se det ur perspektivet att scenariona handlar om de forsta taterna som stormar fram, t ex vid Verdun 1916.
Dock ar det lite trakigt att de inte har historiska kartor, som I manga WW II CH titlar, utan de "vanliga" ASL geomorphic boards.

Lars M Wistedt

  • Korpral
  • *
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
SV: GWASL (Critical Hit)
« Svar #4 skrivet: 27 december 2016 kl. 09:28:21 »
Har nu inforskaffat del 3 och 4 (ryssar och amerikaner). I manga avseenden likt ASL (GW - ASL, sa inte sa konstigt) men med en hel del tidstypiska regler fro bla plutoner, bajonett-anfall och brevduvor (!) for att begara eldunderstod med artillery. Dock sa far man ta just den biten med en nypa salt, da eldledning for art tog timmar och dagar, och inte sekunder, att utfora. 

pelle

  • Fänrik
  • *
  • Antal inlägg: 812
    • Visa profil
SV: GWASL (Critical Hit)
« Svar #5 skrivet: 20 januari 2017 kl. 23:37:31 »
För snabb art-respons är min favoritsak att störa mig på i vk1-spel. Det och en massa MP18 överallt.

När jag startade den här tråden var jag mer intresserad av ASL än vad jag är nu, men det var roligt med uppdatering.

 :up:

Lars M Wistedt

  • Korpral
  • *
  • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
SV: GWASL (Critical Hit)
« Svar #6 skrivet: 22 januari 2017 kl. 11:50:39 »
Haller med om art-response men man far val anse den som forplanerad och bara ha adjustable fire I form av minkatare, sa blir det nagorlunda ok.