Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_pelle

GWASL (Critical Hit)

Startat av pelle, 22 februari 2011 kl. 11:31:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Läste just på BGG (ett par månader sen) att Critical Hit ska släppa en trio vk1-expansioner för ASL. Ser såklart kul ut. Preorder för $35 för första expansionen, men när jag såg att frakten på det blev $45 blev jag lite mindre sugen på att impuls-shoppa.

Någon ASL-människa som vet något om det? Det är inte så gott om info varken på criticalhit.com eller bgg. Första modulen ut heter Tankschreck och inkluderar brickor, bräden, overlays och regler för att kriga tyskar mot britter. Sedan blir det en modul med amerikaner och en med fransmän. Hoppas bara de har valt scenarion som passar systemet och fått till bra SSR så det blir rätt vk1-känsla.

Har CH fått till sina andra icke-vk2-ASL-moduler bra? Hoppas ju det är några riktiga vk1-nördar som har gjort det här nu och inte bara några ASL-spelare som har läst på lite om vk1 på Wikipedia och slängt ihop något de tyckte kändes bra.

Erik Axel

#1
Under min ASL-tid så hade CH dåligr rykte hos många. Vet inte hur det är nuförtiden.

BigPapaBear

#2
Måste tillstå att det låter intressant, men jag håller nog i skepsisfanan en stund till.

Lars M Wistedt

Har inforskaffat tva titlar och de funkar ok om man forsoker se det ur perspektivet att scenariona handlar om de forsta taterna som stormar fram, t ex vid Verdun 1916.
Dock ar det lite trakigt att de inte har historiska kartor, som I manga WW II CH titlar, utan de "vanliga" ASL geomorphic boards.

Lars M Wistedt

Har nu inforskaffat del 3 och 4 (ryssar och amerikaner). I manga avseenden likt ASL (GW - ASL, sa inte sa konstigt) men med en hel del tidstypiska regler fro bla plutoner, bajonett-anfall och brevduvor (!) for att begara eldunderstod med artillery. Dock sa far man ta just den biten med en nypa salt, da eldledning for art tog timmar och dagar, och inte sekunder, att utfora. 

pelle

För snabb art-respons är min favoritsak att störa mig på i vk1-spel. Det och en massa MP18 överallt.

När jag startade den här tråden var jag mer intresserad av ASL än vad jag är nu, men det var roligt med uppdatering.

:up:

Lars M Wistedt

Haller med om art-response men man far val anse den som forplanerad och bara ha adjustable fire I form av minkatare, sa blir det nagorlunda ok.