Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Lite spel till salu

Startat av Johan, 25 juni 2011 kl. 14:58:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Johan

Rensat lite sålda spel, lagt till några nya.

AH:     Rail Baron
AH:     Trireme
DG:    Thirty Years War Quad
GDW:   Assault & Boots & Saddles & Reinforcements
GDW:   Blood & Thunder
GDW:   Scorched Earth
GDW:   Manassas
GDW:   Pharsalus
GDW:   SSN
GDW:   Tac Force
MMP:   A Victory Denied
MMP:  GD '40
MMP:  Guderians Blitzkrieg (1st ed)
GMT:   A Mighty Endeavor
GMT:   Carthage
GMT    Downtown
GMT:   Lion of the North
GMT:   PQ-17
HXS:   Liberty Roads
OSG:  Devil's Den
SGP:   Defiance
SGP:  Holowczyn
TSR:  A Gleam of Bayonets
VG:   Carrier
WEG:  Air Cobra
Äventyrsspel:  Gangster

Alla mint, TYWQ och PQ-17 fortfarande plastat.

Några av förkortningarna:
DG  = Decision Games
MMP = Gamers/Multiman Publishing
HXS = Hexasim
SGP = Swedish Game Production
WEG = West End Games

Mvh Johan

Delirium

#1
PM skickat.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Delirium

#2
Nytt pm skickat.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Johan

#3
Det här kom fram. Svar skickat nyss.
Mvh Johan

Johan

#4
Europa Universalis sålt till Delirium.
Mvh Johan

nielsen.filip

#5
Världen är liten?

Jag hade visat intresse för att köpa Europa Universalis men var uppenbarligen lite seg eftersom jag gjorde färdigt ett annat köp.
Från vem köpte jag det andra spelet (tunisia) då? Delirium. Jag anar en vilseledande manöver...

Hur löser vi detta? Jo, johan måste köpa ett spel av mig, annars sluts inte cirkeln.

/filip

Johan

#6
Hmmm, i såna här fall följer jag köordning. Å andra sidan ska Deliriums första meddelande ha försvunnit så det kan mycket väl tänkas att han var först i alla fall.

Nu var han först med att säga att han köper det. Han la dessutom ett bud på BGG. Om du har svarat på mitt besked på vad jag tänkt mig för pris så har det tyvärr inte nått mig.

Jag har ett annat förslag, du kan köpa ett tredje spel av mig. ;)
Mvh Johan

Delirium

#7
Det var ju onekligen lite lustigt detta. Trodde jag var praktiskt taget ensam i Sverige om att spela EU numera.

Eftersom jag träffade Robin igår och försökte locka honom att vara med i framtida projekt kanske Europa Universalis ska vara det första? Du får välja land först! :)
Dungeons and Dragons och Kingmaker

silversixx

#8
Björn, äger inte du redan Europa Universalis?

Fredrik H

#9
Citat från: "silversixx"Björn, äger inte du redan Europa Universalis?

Han sålde ett ex till mig... Mysteriet tätnar!  :D

Delirium

#10
Lite lustiga turer i det här faktiskt.

Mitt första exemplar, köpt strax efter utgivning är sönderspelat och saknar vissa detaljer (främst regelböcker, även om det inte är ett jätteproblem för det här spelet).

Mitt andra exemplar bytte jag till mig av Tommy på ett Lincon för ett antal år sedan. Därefter kom jag i kontakt med de galna fransmännens hobbyprojekt EU8: ett ännu större EU med större karta och för 8 spelare, och i samband med att jag fick igång det projektet sålde jag ex 2 till Fredrik. Senare insåg jag att det var ett misstag (särskilt sedan EU8 inte varit så spelbart som jag först trodde) men det är först nu som jag får tillfälle att rätta till det misstaget. Det är sannolikt att det här nya exemplaret faktiskt kommer att användas i en ny kampanj, troligen 2012.

Det hade varit intressant att veta vilka fler i Sverige som faktiskt har spelat det här spelet. Vi var ett gäng i Lund som spelade intensivt, och jag har stött på en kille här i Göteborg som också faktiskt spelat tidigare. Någon mer som känner någon som känner någon?
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Elias Nordling

#11
Vi hade ett spel uppe i lokalen för många år sedan, men jag vet inte vilka som spelade.

Det gav upphov till "Turkar i London"-testet. Om du är osäker på om ett spel fortfarande är aktivt eller bara står och tar upp bords/hyllplats, ställ en stor stack med turkar i London. Är de kvar där efter ett par månader kan du med gott samvete skyffla ner spelet i lådan och ta skivan.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Fredrik H

#12
Jag kan trösta Björn med att spelet faktiskt spelats sedan det anlände i huvudstaden. Vår lilla spelgrupp äger två ex som spelas då och då. Den ene i vår grupp är en riktig fanatiker och har spelat det solitärt mellan fem och tio gånger! Det är roligt att köra med kombon Polen/Sverige/Preussen, spelet mår bra av det. En sak jag gillar med spelet är det sköna narrativet som spelandet ger. Det här är ju inte ett spel för den som spelar för att vinna, utan snarare för historiemuppar. Min polare har även gjort nya events och fler ledare. Historiemuppar som sagt...

 :ultra:

nielsen.filip

#13
Citat från: "Delirium"Eftersom jag träffade Robin igår och försökte locka honom att vara med i framtida projekt kanske Europa Universalis ska vara det första? Du får välja land först! :)

Menade du mig? Du träffade mig den nämnda dagen och försökte locka med framtida projekt, men jag heter inte Robin, vad jag vet...   :insecure:

Delirium

#14
Härligt att se att det faktiskt har spelats av andra i det här landet! Det är som sagts en berättelse mer än ett spel om vem som vinner (jag betvivlar att vp-systemet är balanserat eller ens testat).

@Filip: Beklagar, det var ju dig jag menade. Jag har visserligen försökt involvera en Robin också i spelet, det kan vara det som rörde till det.
Dungeons and Dragons och Kingmaker