Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Fiendly Fire 2011

Startat av Andreas Lundin, 28 juni 2011 kl. 13:59:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Folket

Från Scipio lista skulle jag säga att Red Sun Rising ser mest intressant ut. Sedan St. Lo och case yellow.

Jag kommer till Linköping 14:40. Sedan har jag ingen koll på hur lång tid det tar att ta sig ut till universitetet, men jag kommer nog vara där itne så långt efter de öppnar.

Andreas Lundin

CiteraJag kommer i år!

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Eftersom det har varit omöjligt att hitta någon som kör från Göteborg har jag grävt fram en bil att låna. Eftersom det också är omöjligt att hitta någon som vill åka med tänker jag nu köra själv (vilket jag av princip tycker är fel men tänker göra bara på envishet). Så jag kommer, men något sent på fredagen, antagligen inte före 20.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Scipio

Delirium is da Man! :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Fantastiskt! Det blir skoj det här.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Klas Malmström

Citat från: "Delirium"...tänker jag nu köra själv (vilket jag av princip tycker är fel men tänker göra bara på envishet)...
Du menar att du är van att sitta i baksätet och bli körd av chaufför...
Klas Malmström
Linköping

Delirium

Hehe, just det.

Förutom att jag tar med några spel jag vill spela* tänker jag också bringa några spel och rollspel jag vill sälja/byta bort för att fortsätta traditionen från Galore där folk tog med lite begagnat småplock (vet dock inte om någon mer än jag faktiskt blev av med något?).

*= Britannia, ett par tvåmannaspel inklusive Pursuit of Glory, PTO, kanske något mer

Snowfox

>Du menar att du är van att sitta i baksätet och bli körd av chaufför...

Huh, det är väl det enda sättet att resa med bil?  8)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Miku

Jag kommer förbi en sväng på söndag med det senaste materialet av countersheets, OOBs och regler till FINTRI, för de som fortfarande är intresserade av att följa hur denna evighetsmonsterspelstrilogi utvecklas. Nu är det inte mycket kvar...

/Miku

Andreas Lundin

CiteraNu är det inte mycket kvar...
:up:

Delirium

Vill tacka sällskapet och de arrangerande för tillställningen, är mycket nöjd med att jag åkte. Mixen av deltagare och spelade spel blev väldigt bra den här gången, var inte svårt att hitta bra medspelare och bra spel. Gött jobbat, gubbar, och hoppas vi ses rimligt snart!

Min helg, efter nytt personligt på sträckan Göteborg - Linköping:

1. Britannia, parti #1
2. Rune Age (fantasykortspel a la Dominion)
3. Twilight Struggle
4. Pacific: Theatre of Operations, scenario 1 och 2 (Singapore höll!)
5. Britannia, parti #2
6. Soldier Kings, scenario 1
7. Carson City (västernspeleurogame)

Samtliga dessa partier och scenarier avslutades, är riktigt nöjd med effektiviteten på det här konventet.  8)

Björn

Scipio

Tack alla för ett mycket lyckat FF11!  
Det var mycket aktivitet som pågick hela tiden med både monsterspelande och mindre spel.

Själv hann jag med:

1. St-Lo (tradition) :ultra:
2. A Splendid Little War (Scenario)
3. A Splendid Little War (Kampanjen)
4. Thirty Years War Something...
5. The Eagle & The Star (Stalin och Tukhachevsky stod för underhållningen genom att träta om resurserna och annat partiet igenom).  :up:
"Randomization is too important to be left to chance"