Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Helsingborgs spelkonvent 2011

Startat av MB, 4 september 2011 kl. 00:33:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

MB

Helsingborgs spelkonvent 2011

Var: Helsingborgs stadsbibliotek, Bollbrogatan 1
När: Den 25 – 26 november, fredag kl. 13.00 – lördag kl. 23.00
Hur: Genom föranmälan eller efteranmälan

http://www.gladatunnan.se/

sfclinken

Föranmäld. Vad spelas? Jag är grymt sugen på OCS (surprise) eller nåt WW2 Strategiskt.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Engelbrekt

Jag tänkte arrangera Conflict of Heroes. Tror det är ett bra konventsspel: kul och lätt att lära sig.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Andreas Lundin

Jag avgör sent om jag kan komma och vad som isf ska spelas. Jag är rätt sugen på ett väldigt litet spel som kan bli färdigt...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Goose

Jag kommer - åtminstone på lördag/söndag. Jag tänkte ta med mig GD 42 i 3d om jag hinner bli klar med det. Det tar tid...

Andreas Lundin

Spelade GD'42 på Galore för något år sedan. Vi hann spela några futtiga timmar på de tre dagar konventet varade. Det är ett rätt segt system (men jäkligt intressant!).
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

MB

CiteraJag kommer - åtminstone på lördag/söndag. Jag tänkte ta med mig GD 42 i 3d om jag hinner bli klar med det. Det tar tid...
Det låter väldigt intressant.

sfclinken

Citat från: "sfclinken"Föranmäld. Vad spelas? Jag är grymt sugen på OCS (surprise) eller nåt WW2 Strategiskt.

Jag tar med Tide at Sunrise och Caucasus Campaign. Två spel som absolut kan avsluta både en och två gånger på en helg.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

jerry

Citat från: "Goose"Jag kommer - åtminstone på lördag/söndag. Jag tänkte ta med mig GD 42 i 3d om jag hinner bli klar med det. Det tar tid...

Jisses det vill jag se. Och spela på, även om vi endast hinner några turns.

Och gärna lära mig tillverka.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Engelbrekt

Börjar närma sig nu.

Vem ska dit? Vad vill ni spela?

Själv tar jag med mitt Conflict of Heroes-projekt (några bilder här: http://boardgamegeek.com/thread/716249/ ... -of-heroes)

//David
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

MB

Jag tarmed plexi om det är någon som behöver låna.

Jag kommer till att köra min introduktion till krigsspel på fredag och sedan på lördag - söndag är jag öppen för spel.

MB

Nu börjar det närma sig sista dagen, den 23 november, för föranmälan till Helsingborgs spelkonvent.

MB

Helsingborgs spelkonvent kommer bara till att hållas på fredag och lördag. Vi kommer till att köra på de tider som tidigare är utsatta för de båda dagarna.
Vi hoppas på en trevlig spelhelg ändå.

Andreas Lundin

Jag hargått och blivit råförkyld med ett virus eller bakterie i örat på det. Min medverkan i Hbg är högst tveksam.

MB

Det låter väldigt jobbigt med både virus och bakterie i örat. Krya på dig, så får vi hoppas du kan vid nästa tillfälle.