Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Postmongo

Startat av Elias Nordling, 29 september 2011 kl. 23:25:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Jag hade två spelleveranser i somras som tack vare posten skickades tillbaka till avsändaren utan att jag fick någon paketavi. Enligt Mitt i Söderort var jag långt ifrån ensam om detta i somras, och Posten erkände offentligt att de hade haft ospecificerade problem i somras.

Noble Knight har nu fått tillbaka det ena paketet och vill ha 32 dollar för att skicka om det. Det verkar orimligt att vare sig jag eller de ska betala för postens klanterier. Nån som vet vad man har för rättigheter i detta fall? PTS-mannen Jocke kanske?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

Man tycker att ett tillräckligt irriterat telefonsamtal med postens kundtjänst skulle få dem att betala. De har ju uppenbarligen inte lyckats utföra den tjänst som du har betalat för.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Tordan

Jag skulle tro att du rent formellt gör en reklamation på Postens hemsida och där beskriver vad som hänt. Hur den sedan hanteras är en annan fråga, misstänker att du är rökt men det är bara min känsla.
/Tord Hoppe

Jezjov

Har paketet skickats åter till avsändaren är det denna som måste göra reklamationen. Alltså måste du be Noble Knight att göra en reklamation till USPS som i sin tur gör upp med Posten. Enligt min erfarenhet är incitamentet för ett amerikanskt bolag ska lägga ner allt detta arbete för en tveksam chans till ersättning åt sin kund liten. Har man tur blir de bara trötta när man meddelar gången och står för fraktkostnaden själva.

silversixx

Jag väntade på 150 figurer som skulle säljas under Gubbspel Galore.
Detta är vad som hände med mitt paket:
Citera12 Sep 2011
 09:53
 Goteborg
 We were unable to deliver your parcel please contact your sender for more information

12 Sep 2011
 09:53
 Goteborg
 We were unable to deliver your parcel please contact your sender for more information

26 Aug 2011
 15:49
 Goteborg
 Your parcel is at the local depot awaiting collection

26 Aug 2011
 15:49
 Goteborg
 Unable to Deliver

25 Aug 2011
 15:41
 Goteborg
 We were unable to deliver your parcel as there was no one present to sign for the delivery. The latest status of your parcel will be shown here.

25 Aug 2011
 Goteborg
 Unable to Deliver

25 Aug 2011
 Goteborg
 Unable to Deliver

25 Aug 2011
 08:26
 Goteborg
 Your parcel is on the vehicle for delivery  

25 Aug 2011
 02:10
 Goteborg
 Your parcel has arrived at the local delivery depot

24 Aug 2011
 15:20
 Malmö
 The parcel is in transit on its journey to local delivery destination. Track your parcel here for regular updates.

23 Aug 2011
 21:17
 Unna Hub
 The parcel is in transit on its journey to local delivery destination. Track your parcel here for regular updates.

23 Aug 2011
 02:04
 Hub 3 - Birmingham
 Your parcel has been received at our sortation hub

22 Aug 2011  
 22:01
 Hub 1 - Birmingham
 Your parcel has been received at our sortation hub

22 Aug 2011
 15:00
 Birmingham Central
 Your parcel has been collected from the sender

Självklart är inte historien över där! För frakten var Griffin schyssta att bjuda på, de kunde begära ut den från sin fraktfirma som erkände att det var strul.
Så med det återskickade paketet som följde det även med anvisningen "Please call the customer if there are any problems delivering this parcel".

Och följande meddelande står nu under trackingnumret...
Citera29 Sep 201
07:51   
Goteborg
Your parcel is on the vehicle for delivery     

29 Sep 2011
03:05
Goteborg     
Your parcel has arrived at the local delivery depot

En spännande fortsättning utlovas! Ett av den planerade sluten är att jag stormar in hos vilken nu underleverantören är och skriker på dem. Chansen för detta ligger just nu på 90%.

thermopylai

CiteraNån som vet vad man har för rättigheter i detta fall? PTS-mannen Jocke kanske?

Nej. Fråga mig inte om postfrågor. Annars gäller väl inget annat än vanlig konsumentlagstiftning. Enda vettiga lösningen är väl att antingen beställa till sin jobbadress, eller förklara för avsändaren att ni till varje pris inte vill ha hemleverans. Då ska ni bekvämt kunna hämta ut ert paket på er lokala kvällsöppna pressbyrå (eller vad ni nu har för utlämningsställe).
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

P-O Jönsson

Det är så skönt att se att jag inte är ensam om att ha problem med posten.

Snowfox

>Nån som vet vad man har för rättigheter i detta fall? PTS-mannen Jocke kanske?

Om du inte kan styrka att Posten klantat till det i just det här fallet så är du rökt. Det är för lågt värde för att du ska kunna driva frågan efter ett besked från Posten. Jag kan inte tänka mig att Posten kommer att medge att de har gjort fel, de kan hävda att de lämnat två meddelanden om att du har ett paket att hämta ut på Ica men inte gjort det. Grundantagandet om att postförsändelser kommer fram i ur och skur såsom på 50 och 60-talen då det var en hedersak att utföra uppgiften gäller fortfarande.

Denn nuvarande bristen på yrkesstoltheten som man tydligt kan se i vissa grupper i arbetslivet jämfört med för 30 år sedan är ett fall där man kan säga att det var bättre förr!   :oops:
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

P-O Jönsson

Ser på postens hemsida att de håller på att kvalitetscertifiera sig. Då kan de inte bara hävda att de skickat meddelanden utan måste kunna visa att de faktiskt gjort det.

Doomfarer

Detta hände mig idag med ett paket från GMT skickat via USPS. Är nu tillbaks hos GMT igen.

Borde de i alla fall inte meddela att de försökt lämna ut paketet så jag kan avtala tid eller hämta ut det någonstans?
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

silversixx

Dom sysslar inte med sånt. Vilket vi fick uppleva när figurer som skulle levereras till Gubbspel Galore II aldrig kom, utan återvände till leverantören två gånger. Jag fick ringa posten ungefär 20 gånger innan jag fick tag på grejerna, ungefär 2 månader efter att Galore genomförts...

Andreas Lundin

Nu fattar jag ingenting. Brukar alltid få avi i lådan. Är detta nytt?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Citat från: "Andreas Lundin"Nu fattar jag ingenting. Brukar alltid få avi i lådan. Är detta nytt?

Verkar som DHL eller någon levererar ut deras paket i Sverige numera av någon anledning. Vill mycket hellre att det bara skickas till lokala ICA-affären.
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Andreas Lundin

Ja, allra bäst hade varit Ica tornet uppe hos oss, eller hur?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Jag brukade alltid få avi oavsett leverantör och får det fortfarande. Men ett paket verkar nu vara inne på andra vändan tillbaka över Atlanten utan att jag fått något avi.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"