Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2013

Startat av Delirium, 23 december 2012 kl. 15:28:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

aegneus

Citat från: "Scipio"
Citat från: "aegneus"barbarossa Kiev to rostov ( ingen aning om det är bra för multicommand)
Jodå har inte spelat mer än några mindre scenarios från det men jag har kört AGS som det tar vid efter så det bör gå att svälja minst fyra utan problem skulle jag tro.
Definitivt ett spel som jag har på vill-spela-listan också.

Har du några kumpaner? :)

Jag tror väl egentligen Kiev to Rostov är lite roligare än TBL eftersom jag misstänker att de allierade i TBL mest får vara reaktiva och besegra tysken genom att segt stå ivägen. I KtR känns det ju som om ryssen får möjligheter att ta initiativ.

Så av det skälet tror jag jag skulle prioritera KtR om vi fick chansen. Men så var det det andra önskekriteriet att få tre av oss på en sida och lagom många på andra...

(Men vilket rollspel man skulle kunna få till i TBL - tre allierade befälhavare som börjar varje drag med en längre konferens med god mat och vin, och sedan spelar man hela omgången utan att få lov att prata med varandra. Tills nästa konferens....)

Delirium

En av de bästa reglerna i Nations in Arms är att det bara är under våromgångens diplomatifas man kan diskutera muntligt. Vid alla andra tillfällen måste man skriva lappar, som alltid levereras först i början av påföljande omgång. Frågan är förstås hur hårt det där kan efterlevas, men jag gillar verkligen intentionen med regeln. :)
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

ErikLj

Tågbiljett bokad.

Av spel som nämnts ovan är jag nyfiken på
Remember the Main
Somme 1918

Däremot passar jag denna gång på 3-dagars monsterspel.

/Erik

Elias Nordling

Somme går säkert att spela på flera.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Klas Malmström

Citat från: "Klas Malmström"
Citat från: "Delirium"Jag tänkte nog att det framgick att det inte var bestämt vilken helg det var men man kan ju alltid vara tydligare.
Det framgick nog men jag valde att feltolka det till min fördel.  :D

Men det kanske ordnar sig ändå - det är f.n. 80% klart.
Lördagen kommer jag troligen inte, men skall försöka dyka upp på fredagen. Söndagen oklar.
Klas Malmström
Linköping

tinG

Galore,

Jag kan mycket väl tänka mig att köra en speltestsession med 1914: Offensive à outrance, The Western Front in WWI under Galore... Någon som är intresserad?

Kör just nu ett soloparti över vardagsrumsbordet hemma:

http://talk.consimworld.com/WebX?14@@.1dd42715/644

Spelet betydligt mer 'light' jämfört med storebror 1914: Twilight in the East så under en helg torde man kunna hinna ganska långt. Spelet lämpar sig alldeles ypperligt för lagspel då det finns gott om arméer på västfronten. Ju fler spelare desto bättre!
 :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Engelbrekt

Det är jag intresserad av, har varit nyfiken på 1914 ett längre tag nu.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Scipio

Citat från: "tinG"Jag kan mycket väl tänka mig att köra en speltestsession med 1914: Offensive à outrance, The Western Front in WWI under Galore... Någon som är intresserad?
Det låter väldigt intressant, jag är gärna med på det.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

CiteraJag kan mycket väl tänka mig att köra en speltestsession med 1914: Offensive à outrance, The Western Front in WWI under Galore... Någon som är intresserad?

Wow! Ja, det låter ju inte tråkigt! Nu har jag ju redan bokat Somme 1918 med Elias, men en till intressent på det spelet dök ju upp så då kan ju dom ägna sig åt det kanske? Elias?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Det är OK om du vill göra det, jag kan dejta nån annan. Ska posta en lista så småningom.

ErikLj

Kan tänka mig en date 1918 i Somme.

/Erik

Elias Nordling

Då säger vi det, även om jag gärna varvar större spel med några mindre, men det borde väl gå att ordna.

Delirium

Hade inte jag och Andreas också en date?  :cry:
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

aegneus

Citat från: "Delirium"Hade inte jag och Andreas också en date?  :cry:

Vi kanske behöver införa danskort?

Andreas Lundin

Nu är jag lite förvirrad.  :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East