Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Elias Nordling

Next War: Taiwan

Startat av Elias Nordling, 10 april 2013 kl. 09:46:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

http://www.gmtgames.com/p-435-next-war-taiwan.aspx

Nu på p500. Känns betydligt mer intressant och militärt trovärdigt än Nordkorea i mitt tycke. Jag är nyfiken på systemet också så kanske att jag hugger på denna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tryggve

#1
Det där lät riktigt intressant, måste jag säga. Och jag håller också med om att det som konflikt känns troligare än att Nordkorea skulle försöka dundra igenom DMZ.

Elias Nordling

#2
Ett nordkoreanskt anfall skulle förmodligen ha karaktären av ett lik som ramlar ur en garderob.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tryggve

#3
Citat från: Elias NordlingEtt nordkoreanskt anfall skulle förmodligen ha karaktären av ett lik som ramlar ur en garderob.
Jo, det håller jag med om. Kan ställa till med mycket skada, men...

Kina-Taiwan är mycket mer intressant. Fan, man blir ju sugen på det här....

Thomas Bergman

Någon som har provat Next War: Taiwan och kan ge sina synpunkter? Intresserad av systemet. Inte minst för att de planerar ett Next War: Poland and Baltikum.

Elias Nordling

Nej men jag beställde det just på GMT-rean.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Jon

Började pilla på det när en renovering samt ett diskbråck kom i vägen.

folow

Jag hade det uppe ett tag i källaren. Eftersom varje fas går ganska snabbt så är det ett bra spel att gå och flytta ett par blippar litet då och då i. Jag gillade hela systemet, och tycker definitivt att de avancerade flyg- och flottreglerna är värda att spela med, för den fulla upplevelsen av shock and awe.

Några av mina favoritelement:

Minispelet för kontroll av farvattnen kring Taiwan. Enkelt (när jag väl begripit det) och ser relativt representativt ut.

Clearing-proceduren för städer och installationer- det är inte bara att valsa in och sätta sig i hexen för att få kontroll, utan det kommer att ta tid. Dock kan du både snabba på processen och minska dina egna förluster genom att ha mer folk på plats.

Flygsystemet (bekant från Third World War?)

Seriens CRT som har hur många möjligheter för kolumnskiften och moddar som helst, men som ändå aldrig känns så konstruerad som i många andra system. Så länge man gör bra saker så kommer det att gynna dig i fighten, men det finns inga måsten. Dålig terräng? Dåliga odds? Skicka helikoptrar, flyg, artilleri, pansar diskbänken och din gamla farmor. Har du inte tillgång till dylikt? Skär supply och isolera fienden, vänta ett par rundor och räkna sedan om oddsen. Inget nytt under solen här, men väldigt snyggt integrerat.

Det enda jag inte gillar är att regelboken är disponerad av en analfabetisk apa, som helt enkelt fått kasta pil på olika regelavsnitt för att avgöra deras inbördes ordning. Där hade de kunnat investera i en sån där bläckfisk som kan spela stryktipset.

Polen och Baltikum låter... läskigt.
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Wade

Köpte just next war taiwan. Har varit tveksam till den här serien då skalan är väldigt nära OCS men nu kunde jag inte hålla mig. Någon som testa flygreglerna från supplement 1 ännu?