Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Twilight Struggle digitala versioner på Kickstarter

Startat av Tordan, 6 juni 2014 kl. 10:35:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Jag måste nog öva lite först. Två partier där dator-ryssen hade 15 poäng omgång två  :cry:

Andra partiet hade jag tre scoringkort och inget ops 4-kort omgång ett...

Jag har inte lagt in mig online än. Återkommer när jag har en identitet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Pierre

#16
Jag måste också färska upp minnet lite, AIn har gett mig stryk 2 gånger. 2:a matchen hade jag segern som i en liten ask men gjorde ett misstag som gjorde att AIn kunde få ner defcon till 1 på min runda  :oops:

Matchen efter vann jag på turn 3 genom att kontrollera Europa. Det känns som att AIn inte riktigt hänger med i vad som händer när spelaren så uppenbart går på kontroll av Europa.

Engelbrekt

Sägs att AI:n spelar tokiga head lines?

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Engelbrekt

Skaffade det nu. AI:n är ju lite kass: jag hade Domination i både Europa och Asien och då väljer den att göra först kupp och sen en realign på Jordanien, när vi precis hade scorat Mellanöstern, dessutom med De Gaulle... Det går ju knappt att göra sämre drag.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Pierre

Citat från: Engelbrekt skrivet 17 april 2016 kl. 22:37:11
Skaffade det nu. AI:n är ju lite kass: jag hade Domination i både Europa och Asien och då väljer den att göra först kupp och sen en realign på Jordanien, när vi precis hade scorat Mellanöstern, dessutom med De Gaulle... Det går ju knappt att göra sämre drag.
Ibland förvånar dock AI:n och spelar riktigt smart. Vann dock precis ett parti på att AI:n höll 1 eller flera scoring-kort. Det fanns gott om drag där denna hade kunnat se till att inte sitta med score-kort på slutet så jag blev minst sagt förvånad.
Jag såg dock inte fram emot en digital version av detta p.g.a AI:n utan multiplayer, vilket jag snart ska orka/våga ge mig in i.

Engelbrekt

Tycker spelet missar på flera viktiga punkter, förutom AI:n, bland annat är det otydligt vad AI:n gör. Man måste kolla loggarna hela tiden. Ens kort borde också i ett läge vara synliga samtidigt i sin helhet, inte ett och ett åt gången.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Diego

Första partiet som USA mot AI:n vanns lekande lätt med Europe Control. Gick över till att spela som socialistiska rådsrepublikerna och förlorar gång på gång när jag spelar ett event som låter USA göra ops när DEFCON är 2. AI:n kuppar då omedelbart en battleground och jag åker på nukleär förlust... Att man inte lär sig.  :(

Elias Nordling

Håller med om att det är svårt att se vad ain gör. Skicka feedback, de utvecklar fortfarande för fullt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

Sen undrar jag hur ni får Auto victory i Europa. I mina partier har ryssen alltid stoppat kontroll +2 i Östtyskland och Polen, och reagerar omedelbart på provokationer där.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag ställer som sagt upp på ett onlineparti närsom. Har tröttnat på AI'n
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Scipio

Väntar nog på Android-releasen av TS känner jag.
Någon som vet när det kan tänkas vara dags för den?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Engelbrekt

Citat från: Andreas Lundin skrivet 18 april 2016 kl. 08:30:39
Jag ställer som sagt upp på ett onlineparti närsom. Har tröttnat på AI'n

Skapade ett parti åt oss om du är på!
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Tordan

Kickstartade med ett inköp av Ipad-versionen, men kunde inte hålla mig ifrån det sänkta Steam-priset för PC-versionen. Har aldrig spelat detta och håller sakta på att lära mig. Som super-rookie så känns det som en bra implementering av brädspelet. Det jag personligen skulle vilja se är högerklick för att ta bort lagda Influence-brickor i stället för att klicka på Undo-knappen, en lite "roligare" tärning som ger nåt av hålla-andan-känslan när man väntar på att en fysisk tärning skall landa, och slutligen lite tydligare (långsammare?) illustrationer av vad motståndaren gör. Bara "kromiga" önskningar, men det är väl ett bra betyg. :)
/Tord Hoppe

aegneus

#29
Saknar inget i implementationen än, men AIn gör enkla misstag ibland. Jag vill ha en AI som spelar som om den klappar en vit angorakatt mellan dragen.

Som det nu är prioriterar den ibland framtida utdelningar framför whacking this turn's moles.