Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Commander: The Great War för iPad

Startat av Fredrik, 1 augusti 2014 kl. 20:21:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fredrik

Det här visade sig vara ett riktigt mysigt spel; täcker hela kriget från 1914 till 1918 (1919?) från nordamerikanska kusten i väst till kaukasus i öst. Som tysk får man bedriva ubåtskrig mot konvojer, som britt kan man ge sig ut på äventyr i Mesopotamien. En del historiska händelser är scriptade (t.ex. att Italien går med 1915), andra beror på vad man själv gör (t.ex. erövrar Jerusalem eller sänker en av motståndarnas pansarflottor).

Det är svårt att säga någon om AI:n; när jag körde igenom kampanjen igår som ententen så verkade den fatta vettiga beslut om fronter och offensiver, men sen plötsligt smulades först östfronten och därefter västfronten sönder och det blev race till Berlin redan i mitten av 1915. Tänkte att det här verkar ju lätt och provade då att spela som centralmakterna, med resultatet att jag blev uppläxad av Serbien redan i inledningen.

Hur som helst, komplexiteten är precis lagom för mig, och "bara ett drag till-känslan" är stark. Jag lär spela det här ett bra tag framöver.

http://www.thelordzgamesstudio.com/site/game/commander-the-great-war-for-ipad/

Folket

Tycker spelet är väldigt bra. Har det till PCn. Om du vill skulle vi kunna dra igång en match på deras MP server.

Sidorna har inte jämnlika chanser att vinna. 1914 scenariot har entanten fördel. 1915 så har entanten väldigt stor fördel. 1916 verkar mer balanserad. 1917 vet jag inte. 1918 så är det omöjligt att vinna med entanten.

sfclinken

Extremt likt Slitherines Commander, Europe at war.

http://www.slitherine.com/games/ceaw

Samma gubbar som gjort det?

GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Folket

Verkar inte vara samma killar. Firepower Entertainment vs the lordz games. De har samma distributör. dvs. slitherine.