Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Spelet om Mellanöstern - ett skolprojekt

Startat av Fredrik H, 29 mars 2015 kl. 22:36:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fredrik H

Jag får tacka för alla kommentarer och inte minst alla intressanta länkar!
Jag och en kollega siktar på att dyka upp på FF och visa hur det funkar, men det krävs en del putsning innan dess.  :shock:

Rydfalk

Gott!  :up:  :D

Vi har en träff med förstelärarna på tisdag och lyfter detta.
Ska se om vi kan få med grannskolan också.

Vi får diskutera tider senare men vi tänker oss väl fredagen?

"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Intresse finns! Om man skulle vilja testa det, skulle det vara möjligt? Hur många behöver man vara? Hur lång tid skulle det kunna ta?

Mats Eden

Och om det finns öppna slottar, så kanske intresserade krigsspelare kan medverka om man dyker upp tidigt på morgonen/förmiddagen?

Rydfalk

Absolut, finns det möjlighet att köra det - helt eller delar - vore det kul men vi lämnar det till Fredrik nu först.

Vår lärare - de är nog fyra aktuella - är intresserade av en dragning och om möjlighet finns även testa det
Vi kommer nog dra en inbjudan till vår med humanistiskt lagda grannskola också.

Vi brukar köra "FN-spelet" eller "Minister för en dag" eller vad det nu heter. Är det Folk och Försvar som står bakom?

Vi tar det till FF-tråden också.

Fredrik H

Jo det är klart att vi ska prova spela med de som är intresserade!
Spelet har i nuläget plats för åtta spelare och en spelledare, men det finns inget som hindrar att man är flera spelare på varje land. Tidsaspekten är svårare att bedöma, vi behöver ett par timmar för att få igång det hela men sen kan det pågå tills man tröttnar.
Vi tänker oss att köra på fredagen så eventuella lärare inte behöver komma på helgen. Både jag och Björn är ju krigsspelare i det civila, så lördag söndag är vi säkert glada deltagare på annat om vårt spel inte fortsätter.
Det ska bli väldigt roligt att få visa spelet OCH bevista FF för första gången!
:ultra: