Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

Twilight in the East: The Eastern Front, 1914

Startat av Scipio, 16 november 2005 kl. 11:07:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

Nytt WW1 spel som GMT lagt upp på sin P500 lista.




Är det bara jag som blir alldeles till mig i trasorna efter att ha läst tjuvtitten på GMTs hemsida?   :mrgreen:

http://www.gmtgames.com/twilighteast/main.html
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Peojon

#1
CiteraÄr det bara jag som blir alldeles till mig i trasorna efter att ha läst tjuvtitten på GMTs hemsida?

Nej, jag blir dessutom svettig då jag tänker på hur min kredikortsräkning kommer att se ut den månad de tar betalt för detta.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

tinG

#2
Nygammalt.... det är ett spel som jag haft på min Decision Games' Pledge länge nu... Ända sen The Cossacks Are Coming! 2ed. kom ut!BRO GAMES heter företaget som pusslat ihop spelet som Decision Games sedan distruberade...

Kolla vidare på Death of Empire tråden.

Verkar dock som speldesignern senare under utvecklignen av systerspelet Clash of Eagle's missat sin "personal morale check" och bangat ur från det hyperdetaljerade Death of Empire systemet och istället gjort om det till en light-version. Om man nu kan kalla detta Twilight in the East för light är sen en annan fråga! ;)

Hursomhelst en given Pre-order för mig! :ultra:

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

dagon

#3
Whoaa...ser asballt ut!

Får se vilket som kommer ut först: detta eller Bloody Eagels från GRD/HMS.
För Kung och Fostervatten

Scipio

#4
Citat från: "tinG"Om man nu kan kalla detta Twilight in the East för light är sen en annan fråga!
Ja om du kallar ett spel med fyra kartor och tvåtusentvåhundrasextio pluppar för light så kommer jag ner och undersöker dig!
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

tinG

#5
Läs en av speltestares beskrivning av Twilight in the East's Gallicia scenario.

Tidsåtgången verkar åtminstonde
"light" i jämförelse med Death of Empire Series!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

#6
Citat från: "Scipio"Är det bara jag som blir alldeles till mig i trasorna efter att ha läst tjuvtitten på GMTs hemsida?

Är grymt sugen på det. Stort mastigt hex-spel. Känns som en skön oas i en djungel av kommande CDG-releaser och andra nymodigheter som Command and Colors mm.

Men när kommer man någonsin att kunna spela det???  :cry:  Iof sig måste man ju inte köra monsterkampajnen varje gång...  :insecure:

tinG

#7
Klart det kommer att spelas!
Premiär vid Friendly Fire 2007 ?!
 :up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

#8
Funderar på The Great War in Europe Deluxe. Det verkar lite "mänskligare"...

BigPapaBear

#9
Enligt rykten på CSW verkar det som att det även kommer att bli ett Twilight in the West. Kombinationen kommer att bli ett riktigt monster...

Slänger de sedan in ett Twilight in the Near East oxå, så är vansinnet totalt...  :shock:

Daniel S

#10
"Near East" skulle det vara kriget i Serbien? "Twilight in the East" systemet är ju byggt enbart för striderna 1914 om jag förstått vad konstruktören skrivit rätt. Det krigades inte någon annstans än där 1914 i "Near East" området.

BigPapaBear

#11
Citat från: "Daniel S""Near East" skulle det vara kriget i Serbien? "Twilight in the East" systemet är ju byggt enbart för striderna 1914 om jag förstått vad konstruktören skrivit rätt. Det krigades inte någon annstans än där 1914 i "Near East" området.

Det var bara en hypotetisk tanke. Lite modifikationer här och där, så blir nog systemet kompatibelt med vilken period som helst. Fast då måste man ju förstås expandera det första spelet...  :?

Daniel S

#12
Ok, fast om konstruktören själv säger att systemet är specialbyggt för 1914 så tror jag på honom :wink:

BigPapaBear

#13
Citat från: "Daniel S"Ok, fast om konstruktören själv säger att systemet är specialbyggt för 1914 så tror jag på honom :wink:

Bah! Vad vet han?  :twisted:  :D  :D

tinG

#14
Kriggspel för $12 inkl shipping!

Battle for Galicia, 1914 för oss som väntar på ett monster...  :) men ändå vill bekanta oss med terrängen i Galicien...  :up:  Lillebror till 1914, Twilight in the East.

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte