Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Scipio

Balance of Powers

Startat av Scipio, 6 juli 2015 kl. 16:22:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

folow

Om någon klagar på blipparna kan detta endast tolkas som ett säkert tecken på att vederbörande ej klär i hatt. Själv ämnar jag bära hatt när jag spelar för att visa mitt stöd för alla som vågar gå på slak lina över krigsspelsestetikens slätstrukna ankdamm!
Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

Delirium

1914

folow

Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

pelle

Jag är skeptisk baserat på vem designer när, vad han har gjort tidigare och mina erfarenheter av att försöka speltesta ett av hans tidigare spel och diskutera med honom.

De första gångerna jag läste om det här spelet verkade det alldeles för överambitiöst och stort och snabbt utvecklat för att kännas riktigt troligt att det skulle bli bra, men jag följde inte arbetet vidare efter det. Precis så kände jag om Weltkrieg-serien också, men folk verkar ju gilla det ändå.

Kanger

Exakt! Jag har också jobbat med John Gorkowski och är inte särdeles imponerad av honom såsom designer. Vad som stör mig mest är att han verkar direkt ovillig att jobba på sina egna alster. Hans inställning verkar vara att slänga ihop en grunddesign och sen låta developern och företaget fixa resten.

Pelle, du nämner dina erfarenheter av att speltesta hans spel och att diskutera med honom. Kan du utveckla detta?

Delirium

Några nya/senare intryck av Balance of Powers? Har dykt upp i diskussioner nyligen...
1914

Andreas Lundin

Det är så att jag bara måste få detta till bordet på något sätt. Verkar asfräckt! :up: Kanske så att enda alternativet blir vassal...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Scipio

Jag har gjort ett antal försökt att få det på bordet på lite spelkonvent men intresset har varit rätt svalt än så länge.
Men är nog värt att kolla om det finns intresse för att sätta upp det på Galore.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"