Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Bilder från Krigsspelsdag i Gbg 051119

Startat av tinG, 20 november 2005 kl. 22:56:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

tinG

Trots att uppslutningen inte var total - en stor andel av Ylva's "usual suspects" led enligt ryktet av en svår kollektiv baksmälla - så kändes lördagens krigsspelsdag som ett klart fall frammåt!

I "receptionen" satt herrarna Morgan och Jonas välkomnande vid dagens huvudattraktion: Ardennes'44. Längre in i lokalen spelades ASL och Game of Thrones kontinuerligt under dagen. Där till avslutades ett sedan tidigare pågående parti The Mighty Endeavor och så höstens mest spelade krigsspel: (???) Target Arnhem...

Här är bildbevisen...

Spelen stod tätt tätt tätt i Föreningen Ylvas luftiga lokaler. Varför det?
Var det trångt? - NEJ!
Kallt i lokalen? - JA!  
Brist på spelare? JA!

Huvudattraktionen, GMT's MER ÄN trevliga Ardennes'44. Här syns Morgan Johansson, i sin tolkning av rollen som den österrikiska korpralen...
Bredvid syns en imponerad långväga (Linköping?) gäst. Det är Klas Malmström som nästa gång lovat (?) att själv greppa pincetten.... så fort han klivit av tysklandsfärjan!  :up:

Target Arnhem (MMP). Här har Monty fått träda tillbaka för Magnus Johansson som iscensätter en egen version av Market Garden.

Mitt 6:e parti och 5-1 till tyskarna...

Efter en inledande runda med osannolikt dåliga tärningsslag blev Morgans humör allt bättre och bättre.
Kul spel!

Tobias och Nicklas över This Mighty Endeavor. De allierade har fastnat vi Seine och Patton's kolonn ser tunn ut där den marscherar österut mot Champange...

GAME OVER!

Efteråt "paxades" bordet med TCS:Matanikau (Gamers/MMP). Spännande Tobias, du får lova att hålla oss uppdaterade med utvecklingen på det bordet.

Thomas "von ASL af Borås" var faktiskt närapå lurad in i Ardennes'44-partiet... Räddningen bestod i att han faktiskt var tvungen att träna
på ASL-scenariot A32: "Zon with the Wind"! :wink:

Här en bild från det tredje och sista partiet för dagen...

En hel svärm med spelare och groupies kring detta parti av A Game of Thrones.

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Kanonbilder Jonas!   :up:

Hur långt kom man i Ardennes '44?

Kunde tyvärr inte dyka upp den här gången...
Hur blir nästa gång? Kommer det komma nåt folk så att det kan bli värt att transportera ned sig från Skövde för att få kriga lite?
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

...trots att man är Hammarbyare (förvisso i exil i Skåne), blir man lite sugen på att ta sitt pick och pack och flytta till Sveriges baksida...

Mycket trevliga bilder och jag blir också intresserad av hur långt man kom i Ardennerna.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

Citera...//...blir också intresserad av hur långt man kom i Ardennerna.

Ja, ja, ja... Jag skall lägga upp fler bilder på Ardennes'44. Jag skall bara komma hem från jobbet först!!!  :ultra:

/Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte