Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2016

Startat av Delirium, 5 oktober 2015 kl. 20:04:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Amis, vänner, friends, citoyens!

Enligt vad som numera kan betecknas som tradition vill Patrick och jag härmed bjuda in alla till Blippspel Galore 2016 den sista helgen i januari, alltså 29-31 dito. Plats är som vanligt lokalen i före detta biograf Svea, Sveaplan 23 29 (i den sk Linnéstaden) här i Göteborg.

Vi är glada om man anmäler att man tänker komma så vi har lite kunskap om hur mycket bordsutrymme och annat som behövs, men anmälan är inte bindande. Det kostar max hundra kronor att vara med hela helgen men normalt blir det mindre än så.

Vi öppnar på fredag eftermiddag, kl 16 och bommar igen på söndag eftermiddag ungefär samma tid.

Man kan inte sova över i lokalen men Göteborgs hotell och vandrarhem står som vanligt redo. Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns men vi har ingen kiosk eller liknande, man sköter sig själv men det finns gott om butiker och restauranter i närheten. Dock finns kaffe alltid tillgängligt.

Ta gärna med plexiglas, det är en konstant bristvara. Det rekommenderas att åka kollektivt, parkering kan vara svår att hitta.

För de som inte varit med tidigare och undrar hur det ser ut och vad som spelas hänvisas till den här tråden: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3702.0

Varmt välkomna!

Patrick, Björn (och som vanligt Fannis ande)

Tillagd information:

Ingen matlagning på lördagen utan jag planerar gemensam utflykt till Gyllene Prag på fredag och pizzaköp på lördag kväll för de som vill hänga på det tåget.

För att komma in genom porten Sveaplan 29 ring/koda "999+ring". Om någon är nere i lokalen trycker denne på en öppningsknapp. Om ingen svarar kan man ringa till Björns mobil 0736-733097.

Väl inne genom porten måste en dörr till forceras, i korridoren första dörr till vänster. Denna dörr är oftast inte låst utan man måste bara trycka ner handtaget ganska hårt. Om den inte går upp trots milt våld och den faktiskt är låst måste ni ringa på klockan men då låter det som ett flyglarm nere i lokalen så GÖR DET INTE I ONÖDAN OCH TRYCK BARA EN GÅNG. När vi hämtat oss från chocken trycker någon på öppningsknappen.

Dungeons and Dragons och Kingmaker

Mats Eden


aegneus

Någon slags närvaro hoppas jag få till. :)

Folket

Jag tänkte komma igår.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

andqui

Anders

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Jon

Om inte vab, egen sjukdom, jobb, betald semester till Dubai eller något annat kommer i vägen så tänker jag närvara.

Andreas Lundin

Tänkte nog allt deltaga! Men jag får lägga in samma brasklapp som Jon...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Hannes

Så självklart det kan bli i såna här sammanhang!

Elias Nordling

Jag tänkte komma långt innan det var inne att tänka komma.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag tänker nog komma även 2017, nu när vi är inne på det...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Frocken

Jag tänker inte alltid men avser alltid dyka upp...

Delirium

Oerhört god uppslutning hittills, glädjande.  :ultra:
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Granlid

Jag tänker, alltså finns jag (på Galore 2016).

Patrick, du har PM.

/Granlid
Friendly fire isn't.