Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2016

Startat av Delirium, 5 oktober 2015 kl. 20:04:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Elias Nordling

Instämmer, ännu en bra spelhelg!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Ja, underbart att komma iväg.  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Jag tror jag trots allt fick med mig för många regler till The Greatest Day hem. Nån som saknar en serieregelbok?

Engelbrekt

Tack för kul spelhelg! Jag är mest nöjd med att vi i praktiken kunde spela klart Normandy 44-kampanjen. Jämnt parti där båda sidor fick anfalla och agera slagpåse.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Delirium

Tack själva för att ni kom och spelade! Jag har en kvarglömd pincett hemma hos mig som jag gissar är Hr Lundins eller Hr Engelbrekts. Vi har också en tillvaratagen plexiskiva som vi (och han) vet tillhör Klas...återfås på Lincon. Spel jag vet spelades är:

Normandy '44
Enemy action: Ardennes
Drive on Paris
The Dice Must Flow (Dune the dice game)*2
Travspelet
Napoleon against Russia
Canadian Crucible
Triumph and Tragedy
The Greatest Day
Fortress Berlin
Age of War (Samuraiyatzy)
ASL: Starter Kit
W1815
...och jag har säkert missat något

Min helg blev till hälften saboterad som varje år genom att sjukdom bryter ut hemma precis lagom till koventet (ja' ä int' bitter) men jag kunde ju vara med en del åtminstone (vilket är mer än man kan säga om stackars Patrick)...

Kul att folk hade kul men så här i efterdyningarna börjar jag fundera på om man ska flytta från vintern till annan årstid. Galore fyller visserligen en bra lucka i almanackan men en tanke som slår mig är att flytta det till november eller mars istället för att nå en lite säkrare uppslutning. Några tankar från de som brukar åka, alternativt velat åka men tidpunkten inte passat?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elias Nordling

November har nackdelen att det krockar med en eventuell mobilisering på Borås Spelkonvent. Men den kanske inte behövs. Jag kan intyga att november inte är bättre ur epidemisk synpunkt.

Mars blir väldigt nära Gothcon gissar jag, om påsken är tidig.

Ska man ha det i januari, vilket fyller en lucka rätt bra för mig, ska det nog vara tidigare i månaden, så att det inte krockar med filmfestivalen.

ErikLj

Slutet av januari/början på februari är bra. Att det inte funkade för mig denna gång var slumpen i form av ett familjearrangemang.

/Erik

Andreas Lundin

Pincett var min! Om du håller i den till Lincon så är jag tacksam annars kan jag skicka ett vadderat kuvert med porto.

Sedan tycker jag att helgen ligger bra i tiden för egen del (annat än att folk alltid verkar vara sjuka). Kan heller inte se någon annan lucka.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Citat från: Andreas Lundin skrivet  1 februari 2016 kl. 14:54:41
Pincett var min! Om du håller i den till Lincon så är jag tacksam.

Självklart!
Imperial Elegy
Space Empires

Scipio

Tack för en trevlig helg i år igen, även om man saknade många av er andra i år så var det som vanligt roligt på det sättet endast krigsspelshelger med krigsspelare kan vara!  :up:

Jag tillbringade större delen av helgen med The Greatest Day tillsammans med Mats, Elias och Pierre.
Det var en kamp, en kamp mot regelboken av ett slag som jag tror fick oss att vara nära att misslyckas med våra personliga moralslag ett antal gånger under helgen och ge upp.

Men efter att ha kämpat med systemet och nog klurat ut det mesta så lämnade ivf. jag med en positiv känsla över spelet, spelupplevelsen som det kan ge och med mersmak, det är definitivt värt att kämpa sig igenom regelprocesserna för att komma åt det "gottiga" innanför.

Jag tog också lite bilder också under helgen.

"Randomization is too important to be left to chance"

Frocken

Får också tacka för en trevlig helg, även om jag återigen blev plågsamt medveten om att jag inte är den där briljanta strategen som jag inbillar mig vara.

Angående tidpunkten för Galore för mig personligen så är jag småbarnsförälder och godsherre även i november.

Björn, jag har för övrigt börjat läsa BAR igen...  8)

Pierre

Även jag vill passa på att tacka, framförallt Mats, Roger och Elias som lät mig delta i deras monsterspel. Utan någon som helst erfaranhet av spelet eller några större regelkunskaper var det inte mycket jag kunde bidra med, men hade en väldigt trevlig helg.

Elias Nordling

Äh, regelkunskaper är överskattade! Du bidrog med det viktigaste, gott sällskap!

Delirium

Väljer att plocka ut Elias replik av många.

Citat från: Elias Nordling skrivet  1 februari 2016 kl. 13:18:02
November har nackdelen att det krockar med en eventuell mobilisering på Borås Spelkonvent. Men den kanske inte behövs. Jag kan intyga att november inte är bättre ur epidemisk synpunkt.

Det är riktigt...personligen är allhelgona en helg jag faktiskt kan komma ifrån. I den bästa av världar blir BSK ett bra konvent för oss plus att Galore är fortsatt livaktigt. Om BSK dödförklaras tar jag hellre ett separat krigsspelskonvent. Vad gäller epidemier cashade jag in en VAB-vecka precis före BSK, klarade själva helgen men blev sjuk själv måndagen efter och missade hela veckan. Sedan var hela familjen kärnfrisk från vecka 44 till torsdag 28 januari. Vad är oddsen för det?  :cry:

CiteraSka man ha det i januari, vilket fyller en lucka rätt bra för mig, ska det nog vara tidigare i månaden, så att det inte krockar med filmfestivalen.

Jo, det är ju en väldigt bra tid på året, det fanns ju en bra tanke med att lägga den där från början. Vi har redan flyttat bak den för att inte förstöra för sportlovsbesökare och det är inget dumt förslag att backa ännu en helg för att ducka filmfestivalen...kanske räcker med det för att villa bort bacillerna i almanackan?

Imperial Elegy
Space Empires

Delirium

Citat från: Frocken skrivet  1 februari 2016 kl. 19:22:29Björn, jag har för övrigt börjat läsa BAR igen...  8)

Ledsen, efter att Dresde kom fram är det La Bataille som gäller nu. Jag och Filip ska ha träningsläger på onsdag.
Imperial Elegy
Space Empires