Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Patrick_T

Göteborg / 2015-11-07 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 14 oktober 2015 kl. 08:11:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Patrick_T

Lördag 7 November 2015 blir det krigsspel träff på "Val des Olivier",
eller mer exakt i Göteborg, Sveagatan 29 (nära Olivedalsgatan/Linneplatsen).

Närmast spårvagn hållplats är Olivedalsgatan, annars Linneplatsen.

BRF i Linne" föreningslokal har plats för 20-30 spelare (tillsammans med väl utrustade kök). I samma lokal äger rum Galore sen tre år. För att komma i koden är "999+ring". Om det behövs finns det tre gästrum för övernattning (300-400 sek/natt), om de är lediga ...

Om det är fint vädret är det också möjligt att spela/grilla i brf gården.

Jag -Patrick Tremoureux- bor precis bredvid runt hörnet på Olivedalsgatan 1 vån 5, tel xxxxxxxxxx, så det är bara att ringa om jag är inte på plats (småbarn föräldrar flexibel planering ...) eller om inga svarar ...
tel 0706 290 345

Vi börjar kl 11, till dagen efter kl 9 (då har man lite tid för att städa efter sig.

Alla krigsspelare är välkomna, ja, även ASL nördarna !

Kostnad är 50sek/pers
Iden är att allt penga går tillbaka till spelare (fika, ärtsoppa, etc) efter betalning av lokalen kostnad, 300 sek.

BEST/BILLIGASTE BIL PARKERING:
från Linneplatsen (200m från lokalen) rondel kör upp Konstepidemins väg 20m, tar 1sta höger Haralsgatan och använder parkering som finns där brevid Psykologiska Institutionen (röda tegel byggnad)

Elias Nordling

CiteraOm det är fint vädret är det också möjligt att spela/grilla i brf gården.

I november? I Göteborg?!? Jag beundrar din optimism! Home before the leaves fall!  :ultra:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Patrick_T

> fint vädret I november? I Göteborg?!? Jag beundrar din optimism!

Göteborska definitionen av "fint vädret" kan vara lite svårt att begripa för en 08:an  :D


plforest


Patrick_T

Yep, Philippe, lokalen var redan bokat 14 november ...

Själv vet jag inte om jag ska kunna spela: måste vara klar mid-november med grafik av ett spel som ska publicera i en tidning, så om - som små barn föräldrar - jag har en hel ledig dag innan måste troligtvis denna brännas åt projektet ... Men jag tänker vara närvarande med dator, eftersom krigare på brickor eller 25 års fest deltagare måste vara lättare att hantera än mina barn ..

Delirium

Jag tror att det ska gå bra med 7 november. Det är helgen efter BSK så kan behövas lite extra diplomatisk insats på hemmafronten.
1914

Jon

No show för mig tyvärr! Hårdrock och öl i Tyskland står på schemat.

Maglica

Robert Maglica

plforest

Praise the Lord (of wargames)! Jag kan komma ca kl 16.00. :D

nielsen.filip

Jag kommer vara där 13.00-01.00!

Det ser väl ut att bli Fallen Eagles med Björn om ingen räddar mig...  :)


plforest

Vill gärna prova Fallen Eagles men jag kommer inte före kl 16. Ph

Delirium

Philippe, om du har läst reglerna i förväg OCH hjälper oss med det franska uttalet vore det perfekt för dig att hoppa in som preussarna, klockan 16 är ungefär då de kommer in på den viktiga delen av slagfältet. ;)
1914