Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nytt veckoprojekt i Göteborg

Startat av Delirium, 10 december 2015 kl. 10:54:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Jag skulle vilja ta tillfället i akt att försöka få fart i ett längre projekt här i Götet. En del är redan vidtalade om detta, medan jag vet att andra håller på med annat (Atlantic Wall). Men man vet ju aldrig vem mer som läser forumet, eller hur?

Min tanke är att försöka få igång ett parti 1914: Offensive à Outrance http://www.boardgamegeek.com/boardgame/46669/1914-offensive-outrance

Känslan är att det behövs sex dugliga karlar, tre mot tre, för att det ska finnas möjlighet för enstaka bortfall utan kollaps. Känslan är också att man i praktiken är nöjd med att spela en gång varannan vecka, men i teorin hoppas på mer (som med allt annat).

Vad gäller spelkunskap behövs den i princip inte men underlättar om man har lite koll, vi är alla nybörjare på det här spelet även om en del har spelat lite Twilight in the East.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

tinG

 :up:
Var och när?

Tips #1
Det är viktigt att välja rätt spelare för den tyska högerkroken! Den M Å S T E nämligen spelas e x t r e m t mycket outrance
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Bra tips!

Är du potentiellt medverkande Jonas?  :up:

Om det blir av är det mest sannolika varannan onsdag vid Wieselgrensplatsen som det ser ut nu.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Delirium

Liksom Lisebergsattraktionen: Uppskjutet.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

tinG

Citat från: Delirium skrivet 11 december 2015 kl. 23:15:46
Bra tips!

Är du potentiellt medverkande Jonas?  :up:

Om det blir av är det mest sannolika varannan onsdag vid Wieselgrensplatsen som det ser ut nu.

Hising Island = spel  :)

Jämna veckor passar bäst i mitt livspussel.

J
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte