Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Engelbrekt

Nytt Musket and Pike

Startat av Engelbrekt, 14 januari 2016 kl. 23:11:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Jag ska göra ett spel till i Musket and Pike-serien (Ben Hulls taktiska spel om fältslag under 1600-talet).

Lite mer info här för den intresserade:

http://talk.consimworld.com/WebX?14@@.ee6f22d/12934
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Strv102r

Lysande!

Jag satt och googlade på oldendorf i går kväll, och på andra mindre slag som Pfaffenhof, då jag fått boken "pike and Shot tactics 1590-1660" och där nämndes de slagen.

Speltestar gärna om det finns plats.

Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin och 3CGs Dance of War, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Engelbrekt

Toppen att du vill speltesta igen, då är du med på listan.

Ett varningens finger angående Pike and Shot, den är av varierande kvalitet och sanningshalt. Vissa delar är bra, men det som står om Pfaffenhofen till exempel är fel. Boken lider också av dålig redigering med  konstigt upplägg.
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Andreas Lundin

Jag skrev på CSW att vi kanske kan vara "effektiva" och speltesta på luncherna på jobbet...  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Engelbrekt

Ja vi kanske kan ha ett parti stående här i något glömt valv på museet  :)
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Strv102r

Citat från: Engelbrekt skrivet 15 januari 2016 kl. 07:49:05
Toppen att du vill speltesta igen, då är du med på listan.

Ett varningens finger angående Pike and Shot, den är av varierande kvalitet och sanningshalt. Vissa delar är bra, men det som står om Pfaffenhofen till exempel är fel. Boken lider också av dålig redigering med  konstigt upplägg.

Ja, den var en besvikelse. Svårläst, inte så mycket av det jag sökte utan mest hur man grupperade inför strid. Inte om har man manövrerade under strid för att få komponenterna att samverka. Och som du skrev konstigt upplägg i det stora hela. Men den var ju inte dyr och andra sidan...
Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin och 3CGs Dance of War, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Delirium

Coolt David, stort lycka till.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Engelbrekt

Tack! Ja det blir en kul utmaning.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

magnus lindström

Jag kan gärna testa.

Inte Rheinfelden då kanske eftersom jag redan har en papperskopia ;)

Engelbrekt

Tack Magnus! Ja jag räknade faktiskt kallt med din hjälp  :)
På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

magnus lindström

Lite svårt att hitta info på Wikipedia. Styrkeförhållanden, förluster, etc. Kanske kan lösa det i samma veva ;)

Engelbrekt

Fick det trevliga beskedet idag att det blir Charlie Kibler som kommer att göra kartor och counters till nya spelet. BAR Fontenoy är ju lätt det vackraste spelet i min ägo, så jag hoppas på något som närmar sig det.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers

Delirium

 :up:

Nu när jag äger ditt första spel ser jag fram emot det andra.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Lars M Wistedt

Om du behover hjalp med nagot sa star jag garna till forfogande. Har erfarenhet fran scenario-design for TEM (A Summer War and Operation Nordlicht) och jag hjalpte ocksa Miku Gronroos med hans Winter War. Aven om jag bor i Dubai sa finns ju numer email och Vassal och slika ting.

Har aven sjalv paborjat jobb med taktiska spel rorande Stora Nordiska Kriget men hjalper garna till med detta da jag tycker mycket om den har serien.

Engelbrekt

Tack Lars, det ska jag ha i åtanke.

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

På bordet nu: Space Empires + Band of Brothers