Författare Ämne: Nytt Musket and Pike  (läst 15161 gånger)

Strv102r

• General
  • *
  • Antal inlägg: 8630
    • Visa profil
SV: Nytt Musket and Pike
« Svar #120 skrivet: 26 oktober 2018 kl. 16:40:46 »

Nu händer det mycket. Den svenska salvelden gercinte riktigt förväntad effekt, men min centers chef faller. Två av mina bataljoner bryter ihop och flyr, men arméchefen möter upp den högra redan i byn Morschweiler och hejdar dem. Även en svensk bataljon kollapsar och viker. Denna möter under flykten min kavallerihöger som ridit över två av de svenska batterierna. Bataljonen rids ner. Å andra sidan rider båda de svenska flyglarna in i ryggen på min höger och tar en viss hämnd.
Ola Palmquist

Spelar nu: TCS Black Wednesday, därefter GMTs Clash of Monarchs, kanske...

Strv102r

• General
  • *
    • Visa profil
« Svar #121 skrivet: 28 oktober 2018 kl. 10:00:25 »

Nu är det rörigt. Mitt i infanteriråkurret i centern så kommer resterna av min höger förföljda av svenskens vänster. I byn fastnar en svensk och en lorrainsk bataljon i en ineffektiv strid.

Den lorrainska centern börjar vika medan min kavalleriväsnter tvingar den svenska bataljonen på deras höger i ”igelkott”. Det svenska kavalleriet börjar reformera i centern.
Ola Palmquist

Strv102r

• General
  • *
    • Visa profil
« Svar #122 skrivet: 28 oktober 2018 kl. 17:18:49 »

Den svenska bataljonen i Morschweiler kollapsar till sist, men resten av det svenska infanteriet tvingar den sista lorrainska bataljonen i centern bakåt. Men förlusterna på de5 svenska infanteriet är mycket höga.

Svenskarna trycker på och anfaller min kavallerivänster med sitt samlade kavalleri . Den svenska bataljonen i igelkott undsätts. Men infanterietvi centern kan inte längre leverera vad som begärs. En bataljon kollapsar i min defensiva eld och den andra är nästan ödelagd den med.

Det svenska samlade kavalleriet raderar ut mitt sista kavalleri på min vänster, men å andra sidan kollapsar ännu en svensk bataljon i centern. Svenskarna har nu bara en bataljon kvar, den fräschaste i och för sig, men de har kvar fyra skvadroner mot mina inga alls. Vi bryter där.

121 svenska VP. 124 lorrainska. Plus för två disabled batterier. Känns rätt. Lorrainsk marginal kanske?

Ola Palmquist

Wade

• Korpral
  • *
  • Antal inlägg: 115
    • Visa profil
« Svar #123 skrivet: 3 maj 2020 kl. 12:44:40 »
Lite återupplivning av en äldre tråd:). Händet det något med det här projektet? Såg att FB gruppen uppdaterats hösten 2019. Jag är föräldra"ledig" ett tag framöver så jag har hjärnkapacitet över om det behövs speltestare eller liknande.

Andreas Lundin

• Brigadgeneral
  • *
  • Antal inlägg: 4350
  • Besök gärna spelkronikan.wordpress.com
    • Visa profil
    • Spelkrönikan
« Svar #124 skrivet: 8 maj 2020 kl. 09:36:23 »
Imponerande! :) När jag var föräldraledig hade jag inte kapacitet till något annat!  :mrgreen:
Funderar mest på (spelar mindre): Less Than 60 Miles, Arkham Horror, DnD