Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Elias Nordling

Gradbeteckningarna

Startat av Elias Nordling, 30 mars 2016 kl. 12:04:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Elias Nordling

utav nyfikenhet: Är gradbeteckningarna på forumets medlemmar baserade på meriter eller behovsstyrda?

Det vill säga, är det efter en viss nivå av meddelanden man går upp i rang, eller finns det ett fast antal medlemmar med varje rang, där den rang du har avgörs av din relativa ordning i antalet postade inlägg?

:ultra:
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Elias Nordling skrivet 30 mars 2016 kl. 12:04:54
utav nyfikenhet: Är gradbeteckningarna på forumets medlemmar baserade på meriter eller behovsstyrda?

Det vill säga, är det efter en viss nivå av meddelanden man går upp i rang, eller finns det ett fast antal medlemmar med varje rang, där den rang du har avgörs av din relativa ordning i antalet postade inlägg?

:ultra:
Graderna avgörs av antalet postade inlägg. Dvs. om man postat X-Y antal inlägg så har man grad Z.

Det var annars en intressant idé med dynamiska grader.  :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

thermopylai

Här är en annan idé:

Varför inte kunna befordra nån om de skriver ett extra bra inlägg, eller degradera nån som missköter sig  :shock:
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Scipio

Citat från: thermopylai skrivet 30 mars 2016 kl. 15:41:02
Varför inte kunna befordra nån om de skriver ett extra bra inlägg, eller degradera nån som missköter sig  :shock:
Känns som en maskburk tycker jag. En mans bra inlägg är en annan mans misskötsel...
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Fredrik H

Jag gillar att ambitionen är att vara som den italienska armén; med tiden får vi fler officerare än underbefäl!  :) :up:

Strv102r

Citat från: Fredrik H skrivet 30 mars 2016 kl. 20:01:08
Jag gillar att ambitionen är att vara som den italienska armén; med tiden får vi fler officerare än underbefäl!  :) :up:

Det är inte nödvändigtvis något konstigt. Beror på arméns storlek. Andelen officerare blir högre ju mindre armén är. Underofficerarna återfinns i sin majoritet i förbanden. De är svagare representerade i staber och på skolor. Ett av de problem vi har idag är att modellen som antogs var ca 60% specoff och 40% off. Man utgick från hur krigsförband ser ut i gemen. Det innebär att med så förband blir det för få off till staber och skolor.
Ola Palmquist. Spelar nu:  OSGs Highway to the Kremlin, därefter SPIs Leningrad, GMT Roads to Leningrad, GMTs Army Group Center, SPIs Panzergruppe Guderian. Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.