Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Patrick_T

Göteborg / 2016-06-06 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 9 maj 2016 kl. 22:52:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Jon

Om någon brinner för hugenottkrigen så pillar jag lite nu med Par le feu, le fer et la foi (aka By Shot, Shock and Faith från Hexasim). Ifall det inte blir något gemensamt normandie eller svenskt.


Frocken

Då var dagen inbokad!
Frågan är vad man vill spela då man "bara"har en dag på sig.
:)

Delirium

1914

Hannes

Räknar med att dyka upp, dock blir det väl nånstans runt 17-snåret.

Delirium

1914

Jon

Vad ska vi spela tro?

Organisatoriske Björn, work your logistic magic och få alla nöjda. Blir det Blitz t.ex.?

Jon

Jag lobbar, som vanligt, för något fräckt multiplayer som sträcker sig över historien! Sånt som aldrig blir av annars och inte heller går att solospela.

aegneus

Jag hoppas få med mig min far. Jag spelar gärna N44, speciellt om Hasse är med. Blitz vore inte fel men inte redo att commita mig än.
Jag tar också med mig The Grizzled / Les Poilus som jag givetvis hoppas på franska medspelare till.

Delirium

Min logistiska magi har vissa utmaningar den här gången i och med att jag inte riktigt vet när alla kommer eller vad de vill göra. Spelar så klart gärna multiplayer men vill väldigt gärna köra Blitz också. Däremot tänkte jag släppa Normandiegrejen den här gången så avstår N'44.

Låt oss avvakta lite till och se vad folk vill göra. Vad gäller Blitz tänkte jag mig ett parti med inte riktigt fullt bord (fem) med tanke på att det är första gången för oss.
1914

aegneus


Frocken

Är intresserad av Blitz, kan vara där när det krävs, har såpass mycket goodwill hemma nu.
:ultra:


Frocken

Håhå, då var man korpral.. dax leta upp en beväring att trakassera!  8)

Delirium

Har en/ett par andra på ingång utifrån, det kommer nog att finnas hyggligt med folk på plats men blir nog svårt att jämka ihop alla i förväg.
1914

Patrick_T

Stor ändring i agenda, bortkastade lång planerat flygresa, och plötsligt dyker upp nya möjligheter: jag bodde kunna vara med er !

Förväntar er bubblor 🍾, kanske utan att explodera flaskan denna gång ...

Delirium

1914