Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Patrick_T

Göteborg / 2016-06-26 / krigsspel au "Val des Oliviers" ...

Startat av Patrick_T, 9 maj 2016 kl. 22:56:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Bra idé, kanske kan hitta en "tom" lägenhet att spela i?  :P
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Patrick_T

#16
Ok, då behöver jag inte be fruan att hämta nykeln / betala ikväll ... Kl 18 ...

Tänker också att det bodde finnas alternativ, som Pergolan och sen flytning av HQ till Aberdeen som bodde vara lugnt om inga fotboll match vissas.

tinG

Citat från: Delirium skrivet 13 juni 2016 kl. 12:05:52
Bra idé, kanske kan hitta en "tom" lägenhet att spela i?  :P

Min är faktiskt potentiellt "tom"
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Det är ju en bra plats att spela på och är vi inte så många kanske man kan ta ett projekt alla kan vara med på? Som exempel skulle jag gärna spela Napoleon's Last Gamble, har ju blivit lite sucker for de Zucker-spelen.  :oops:
Dungeons and Dragons och Kingmaker

tinG

Citat från: Delirium skrivet 14 juni 2016 kl. 09:50:25
Det är ju en bra plats att spela på och är vi inte så många kanske man kan ta ett projekt alla kan vara med på? Som exempel skulle jag gärna spela Napoleon's Last Gamble, har ju blivit lite sucker for de Zucker-spelen.  :oops:

Se där, en bra idé! Sitter just och försöker hålla mig från att beställa hem de tre titlar som jag saknar: The Last Success, La Patrie en Danger & Napoleon's Last Gamble
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Hur stort är ditt matbord? Köpte så klart med expansionen till NLG, så man kan börja spela redan den 15:e med "Crossing of the Sambre" och förlänga till 19:e med Bryssels omgivningar på en karta längst norrut.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

nielsen.filip

Citat från: Delirium skrivet 14 juni 2016 kl. 09:50:25
Det är ju en bra plats att spela på och är vi inte så många kanske man kan ta ett projekt alla kan vara med på? Som exempel skulle jag gärna spela Napoleon's Last Gamble, har ju blivit lite sucker for de Zucker-spelen.  :oops:

Det funkar utmärkt för min del.

tinG

Citat från: Delirium skrivet 14 juni 2016 kl. 11:10:29
Hur stort är ditt matbord? Köpte så klart med expansionen till NLG, så man kan börja spela redan den 15:e med "Crossing of the Sambre" och förlänga till 19:e med Bryssels omgivningar på en karta längst norrut.

Är det norr-söder orientering på alla kartorna?

EDIT #1:

Detta får plats:


EDIT #2:

Något mer ansträngt att få till detta men jag tror att det går att fixa. Sämre med plast som täcker allt.

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Hehehe, ja, man är ju inte den som är den mot att sätta upp allt. Hela området norr-söder blir 3 kartor plus ca 1/3 till. Brysselkartan är kanske inte helt nödvändig dock.

För min del hade jag gärna sett det hela utvecklas i "approach to battle" med stora ytor hellre än att börja direkt i ett köttigt fältslag, men vi har ju begränsad tid. Alternativet är att köra på och sedan skriva upp om det känns spännande?
Dungeons and Dragons och Kingmaker

tinG

Citat från: Delirium skrivet 14 juni 2016 kl. 13:45:22
Hehehe, ja, man är ju inte den som är den mot att sätta upp allt. Hela området norr-söder blir 3 kartor plus ca 1/3 till. Brysselkartan är kanske inte helt nödvändig dock.

För min del hade jag gärna sett det hela utvecklas i "approach to battle" med stora ytor hellre än att börja direkt i ett köttigt fältslag, men vi har ju begränsad tid. Alternativet är att köra på och sedan skriva upp om det känns spännande?

Nu har har beställt spel + expansion!
Och jag tycker som du, Approach to Battle är intressantare. Även om jag har ett stort mått av hat-kärlek till Zuckers Mode Cards


Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

nielsen.filip

Reglerna nedladdade och påbörjad läsning då är det dags för brasklappen...

Jag är en såndär typ som gillar att titta på fotboll och jag inser nu att en hel del kvartsfinaler spelas den 26:e. Om sverige skulle gå vidare är det hyffsat stor risk att de spelar just den 26:e, något som jag inte kan missa. Men med lite (o)tur så åker de hem efter gruppspelet och jag är fri att prioritera viktigare saker.

För övrigt så var det en historiskt viktig match igår: Österrike-Ungern...

tinG

Citat från: nielsen.filip skrivet 15 juni 2016 kl. 09:26:00
Reglerna nedladdade och påbörjad läsning då är det dags för brasklappen...

Jag är en såndär typ som gillar att titta på fotboll och jag inser nu att en hel del kvartsfinaler spelas den 26:e. Om sverige skulle gå vidare är det hyffsat stor risk att de spelar just den 26:e, något som jag inte kan missa. Men med lite (o)tur så åker de hem efter gruppspelet och jag är fri att prioritera viktigare saker.

För övrigt så var det en historiskt viktig match igår: Österrike-Ungern...


Tv:en står inom synhåll från spelbordet.  :D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

CiteraJag är en såndär typ som gillar att titta på fotboll och jag inser nu att en hel del kvartsfinaler spelas den 26:e. Om sverige skulle gå vidare är det hyffsat stor risk att de spelar just den 26:e, något som jag inte kan missa.

Det tror jag inte vi behöver oroa oss för.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

Citat från: tinG skrivet 15 juni 2016 kl. 10:12:14Tv:en står inom synhåll från spelbordet.  :D

Jag vill minnas att vi var i gott sällskap hemma hos dig för två år sedan, då Michael Resch gick mellan spelbordet och tv:n när fotbolls-vm pågick.  :up:
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Delirium

Citat från: tinG skrivet 14 juni 2016 kl. 14:15:50Nu har har beställt spel + expansion!
Och jag tycker som du, Approach to Battle är intressantare. Även om jag har ett stort mått av hat-kärlek till Zuckers Mode Cards

Tycker också att Mode Cards kan få lite knepig effekt på slaget, men kanske mildras när man inte står uppställda till strid det första som händer?

Ser verkligen fram emot att spela ordentligt med motståndare - har bara spelat solo alternativt väldigt litet slag innan.
Dungeons and Dragons och Kingmaker