Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 2016 - 19, 20 och 21/8

Startat av Rydfalk, 28 maj 2016 kl. 19:42:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Vi har slutligen den extra stora glädjen att meddela att Friendly Fire 2016, med en sannolikhet som nu pulserar av visshet, kommer att gå av stapeln med start klockan 16:00 den 19 till "strax efter lunch" den 21 augusti!  :D

I år är har vi lokaler hos Studiefrämjandet i centrala Linköping på Platensgatan 25. Vi ligger nu endast 13 hex eller 8 Movement Points från Resecentrum. Lokalerna ska kunna rymma ett FF, men vi ser oss fortfarande om efter ännu bättre lokaler.

Vi bjuder nu in till tre dagars spelande i goda vänners lag med en välbemannad och fullt utrustad kiosk med med sin traditionell välkomstchili, frasiga fransoser och allt det som en växande vuxen ungdom kan behöva!

Då Studiefrämjandet inte vill ha drickande i sina lokaler så räknar vi med att ni respekterar detta. Vi föreslår istället en promenad t ex på lördagskvällen till någon av de närliggande restaurangerna som
...den förstnämnda om man bara önskar en stilla pilsner och annars beroende på om man skulle önska lokalt, asiatisk, italienskt, franskt eller spanskt kök (också lite i en fallande pris-prestanda-ordning).

Är man inte ute efter den typen av kickar som en pilsner eller ett glas vin kan ge kan vi även rekommendera pizzerian som ligger vägg i vägg

Anmälan kommer inom kort att kunna göras via vår klassiska hemsida!
Det finns en dusch i lokalen och övernattning kan nog accepteras men lokalerna är mindre än vi är vana så kan ni lösa övernattandet på annat sätt vore vi tacksamma.


Välkommna
hälsar Mikael, Mattias & c:o
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

1914

Granlid

Jag kommer också. Kan ta med egen namnbricka, om det underlättar.  :D
Friendly fire isn't.

Rydfalk

Citat från: Granlid skrivet 28 maj 2016 kl. 22:02:26
Jag kommer också. Kan ta med egen namnbricka, om det underlättar.  :D
Det är den typen av deltagare som vi gillar!  :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Mats Eden

Då jag imorse gav min fru spabehandling i present passade jag på att ta upp FF till frukost... Nu gäller det bara att fixa barnvakt...

Skickat från min GT-I9195 via Tapatalk


Rydfalk

Citat från: Mats Eden skrivet 29 maj 2016 kl. 12:33:21
Då jag imorse gav min fru spabehandling i present passade jag på att ta upp FF till frukost...

En sann taktiker! :up:

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

1914

Elias Nordling

Helgen innan är jag i Holland för speltestande av LbA, så min sambo har vetorätt på Friendly Fire just nu.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet 30 maj 2016 kl. 10:53:34
Helgen innan är jag i Holland för speltestande av LbA, så min sambo har vetorätt på Friendly Fire just nu.
Det var svårt att göra alla nöjda... :(
Vi kan utlova bättre framförhållning nästa år igen.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

BjornH

Yay! Jag ser fram emot min första Friendly Fire!

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Andreas Lundin

Alltså, allvarligt, FF är da shit. Ser fram emot det, men jag har inte ännu utverkat permission.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Delirium

Citat från: Rydfalk skrivet 30 maj 2016 kl. 18:32:18Det var svårt att göra alla nöjda... :(
Vi kan utlova bättre framförhållning nästa år igen.

/Mikael

Om det är till någon tröst såg man ju tydligt att de önskemålen som kom in spretade totalt, och det är också min erfarenhet med att hitta helg för Blipp Galore, till slut måste man bara välja tid och tappa deltagare. För egen del begär jag absolut inte mer framförhållning än tre månader så tycker verkligen inte ni brustit på något sätt, mer än i era egna högt ställda förväntningar. ;)
1914

Elias Nordling

Ja jag har inga klagomål, om något var det snarare jag som var lite väl ute i god tid med att boka Nijmegen-helgen, innan resten av schemat fallit på plats.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Nej, vi har inte tagit det som klagomål eller dylikt heller. Bara glada över alla vänliga ord   :)
Vi är själva vana med ha ett drygt halvårs framförhållning pga ASL-turneringen (som dock gör ett uppehåll i år).
"Hoppas det regnar i sommar!"