Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire de Luxe 24-25-26 mars

Startat av Rydfalk, 27 augusti 2016 kl. 00:13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Folket

Verkar inte finnas någon som var intresserad av The third war. Men kanske någon vill spela fortsättningskriget. Köpte precis Mikugames continuation war.

Andreas Lundin

Jag är ju redan uppbokad annars hade det varit trevligt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Citat från: Hannes skrivet  4 mars 2017 kl. 10:39:12
Jag och folow har bestämt oss för att ägna helgen åt EuroFront II. Är det någon som känner för att vara med och flytta lite block så är det fritt fram  :up:

Riktigt kul val, ser fram emot att titta till er!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Rydfalk

Hmm...kanske dags att engagera sig i själva spelandet igen.
Lördagskvällen och söndagen lediga. Tror primärt nåt multi skulle fresta. Annars kanske försöka komma tillbaka till OCS med Sicily II men fortsättningskriget frestar också eller...

Om ett La Révolution française skulle starta där efter middagen vore kul?

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Mikael, tror du att det finns möjlighet att starta tidigare än 17.00 som anges i första posten, om man skulle få för sig att komma loss tidigare?

Jag tänker alltså i stil med att om inte du som officiell arrangör har möjlighet att öppna upp före 17 så kanske någon annan semi-betrodd individ kan göra det? Eller är det av utrymmesskäl 17 gäller; eller kanske rentav en bokningsteknisk detalj så det blir dyrare annars? Många hypoteser här.
Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  7 mars 2017 kl. 13:19:47
Mikael, tror du att det finns möjlighet att starta tidigare än 17.00 som anges i första posten, om man skulle få för sig att komma loss tidigare?

Här är det inte så mycket problem med nycklar eller betrodda som gäller utan snarare att vi inte betalar för lokalen innan 17:00. OM ingen annan är där - och det vet man inte säkert förrän samma vecka skulle jag tro - så kanske vi kan komma in tidigare.

Kommer man tidigare är det inget problem att hänga i loungen med en kopp kaffe eller så. Att ställa upp något stort kan däremot vara svårare.

Själv slutar jag vid 14 och tar mig ut i god tid innan i alla fall.

/Mikael

Andreas Lundin

En annan har ju tagit ledigt. Kanske att jag drar en dag innan om jag får för politbyrån.

Delirium

Okej, jag förstår. Ska se hur trupperna ställer sig till tidig avfärd. Själv har jag bara en lektion som ingen vill ha ändå.
Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Man kan säkert dra en stilla <insert cardgame> eller liknande i loungen om det inte är knökfullt där (En fredagseftermiddag?!? Fet chans!)

/Mikael

aegneus

Dags att fylla schemat lite - om inte annat för att få tid att läsa in mig / spela in mig. Min önskelista ser ut ungerfär så här, om någon ser en match så hojta till!

* "Söker stabilt & hyfsat avslutat krigsspel för trevligt spel hela lördagen eller större delen av. Gärna med 2-3 man på varje sida. Hex och ZoC ett plus men inget krav". 
    Vad finns det som funkar?
   - Roger och jag pratade lite om Fall Blau men jag undrar över scenario. För Fall Blau finns ett 'start of campaign' scenario på tio turns, som borde gå att avsluta, men hur kul är det att spela ryss och göra 'run away, run away!' i åtta turns? Finns det några intresserade? Funkar annat scenario på flera, e.g. To the gates of Stalingrad?
   - Blitz! är ett klart alternativ.
   - Roger, du har ju som vanligt massa kul förslag. Både On to Paris och Fields of Despair ser roliga ut.
   - Och jag trålar för mer alternativ i annan tråd :)

* Churchill. Önskar motspelare som spelat minst någon gång så vi kan spela klart (solo duger, själv lärde jag mig via däng av Stalinboten  ). Sista sessionen lördag eller hela söndagen?

* Om Roger får ihop till Origins: How we became Human måste jag försöka vara med.

* T&T står på "att testa"-listan om det blir ett parti

* Packar Britannia eftersom det är det bästa multi-krigsspel jag känner till. Aldrig fel.

* Något snabbt innan middag på fredag! Någon som vill prova Battleground: Fantasy Warfare?

Frocken

Citat från: Rydfalk skrivet  7 mars 2017 kl. 20:03:44
Man kan säkert dra en stilla <insert cardgame> eller liknande i loungen om det inte är knökfullt där (En fredagseftermiddag?!? Fet chans!)

Tar med mig en kille-lek, ett parti enkorts-kille kan man köra i Balder (bergochdalbana)

Andreas Lundin

Allt låter kul Anders, men jag är redan uppbokad. Det finns väl ett parti Eurofront II planerat och ett parti TWW? Söker inte dessa herrar med-/mot kombattanter?

aegneus

Citat från: Andreas Lundin skrivet  8 mars 2017 kl. 13:48:25
Allt låter kul Anders, men jag är redan uppbokad. Det finns väl ett parti Eurofront II planerat och ett parti TWW? Söker inte dessa herrar med-/mot kombattanter?

Jag vänder mig nog mest till de ännu obokade. :) Behöver ju inte så split och splittring i existerande allianser.
Och de andra spelen är väl helhelgsarrangemang?

Elias Nordling

Origins vill jag också gärna köra.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"