Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire de Luxe 24-25-26 mars

Startat av Rydfalk, 27 augusti 2016 kl. 00:13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Fontenoy

Det österrikiska tronföljdskriget, så klart. ;)

Om du vill sätta dig in i detta enormt färgglada monster är du mycket välkommen!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

ErikLj

Kommer

Erik

Skickat från min SGP511 via Tapatalk

Rydfalk

Lite upp och lite ned i antalet anmälda men tillbaka på dussinet! Tolv fördömda män!
Vi närmar oss nu mars med stormsteg!
1   Mikael Rydfalk
2   Roger Sjögren
3   Andreas Lundin
4   Björn Engqvist
5   Magnus Granlid
6   Fredrik Karlsson
7   Elias Nordling
8   Anders Egneus
9   David Sunnergren
10   Hannes Sörensson
11   Björn Högberg
12   Erik Ljungberg
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Tog en del bilder i höstas som jag var övertygad att jag lagt ut någonstans, men ser dem inte på forumet i alla fall.  :?
Nåväl, lägger ut dem här som lite reklam för vårt kommande evenemang!  :D

Översiktsbild
Planen är att vi har vår spellokal längst ner i bilden, på bottenvåningen i #4 Nygården.
Fredagsmiddag etc serveras i restaurangen i #3 Mellangården och på lördagen har vi middagen i #8 Rengengården.

Spellokalen
En hyfsat stor konferenslokal i bottenvåningen. Vi får så många bord som vi tror vi kan behöva.

Restaurangen och loungen
Vi käkar i restaurangen på fredagen - enligt planen just nu. Nåt pastorat skulle eventuellt hyra den för lördagskvällen.
Baren ligger i restaurangen men jag räknar med att vi har tillgång till den. Ska kolla om det extremt lokala Kampanjbryggeriet kan ta med sin bärbara bar utan att vi riskerar att slängas ut.

Lördagsmiddagen
Serveras i ett av de andra konferensrummen. Är ett riktigt trevligt rum som med en middagsdukning kommer att funka kanon!

Delirium

Okej att man fått åka på en del dylika anläggningar i arbetsrelaterade sammanhang, men att vara där i speltjänsten är en slags dröm som går i uppfyllelse. Det känns lite som att vi bör ha klädkod hela helgen? Kostym för de av oss som inte har fez och rökrock?
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet  3 januari 2017 kl. 16:29:23
Okej att man fått åka på en del dylika anläggningar i arbetsrelaterade sammanhang, men att vara där i speltjänsten är en slags dröm som går i uppfyllelse. Det känns lite som att vi bör ha klädkod hela helgen? Kostym för de av oss som inte har fez och rökrock?

Rökrocken ersätter väl kavajen efter middagen (sedan är rökrockens vida ärmar föga optimerade för blippspel).

Frocken

Rökrock utan rökverk är som att bära röda byxor utan att ha seglat över ekvatorn.
Finnes det rökruta månne? Kan ta med säckekärra så man inreda med lite läderfåtöljer
:ultra:

ErikLj

Från klädkod till spel nu när jag är inbokad.

Har följande hemma som jag kan ta med mig och spela om motstånd finns
Pacific War (VG) något scenario
War&Peace (AH) något scenario
1914 Glory Ends
All Quiet on the Western Front
Grizzled
No mans land
Blood and Iron (XTR)
The Dark Valley (GMT)
The Far Seas
Panzer Command (VG)
The Italian Campaigne (kanske)

Inte intresserad av BAR

Erik

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Citat från: Frocken skrivet  3 januari 2017 kl. 18:55:41
Rökrock utan rökverk är som att bära röda byxor utan att ha seglat över ekvatorn.

Pfft... bara för att man drar sig för att begå långsamt självmord betyder inte att man inte kan bära detta mycket behagliga plagg!

Apropå Blood & Iron så tror jag inte heller att merparten av det franska infanteriet seglat nämnvärt mycket... :insecure:

Skulle själv gärna satsa på spel som är avsedda för eller fungerar med en bunt (3-6) spelare  - känns mer socialt så - men som blir klart på en eller en del av en dag.
A Distant Plain eller Fire in the Lake
Quartermaster General har jag fått spela för lite
Churchill har jag dreglat över...
Nåt hanterligt scenario i The Devil's Cauldron/Where Eagles Dare
...

Andreas Lundin

Citat från: Rydfalk skrivet  4 januari 2017 kl. 00:26:48

Pfft... bara för att man drar sig för att begå långsamt självmord betyder inte att man inte kan bära detta mycket behagliga plagg!

Apropå Blood & Iron så tror jag inte heller att merparten av det franska infanteriet seglat nämnvärt mycket... :insecure:

Skulle själv gärna satsa på spel som är avsedda för eller fungerar med en bunt (3-6) spelare  - känns mer socialt så - men som blir klart på en eller en del av en dag.
...
Ja, kan vi inte boka upp oss på nåt socialt redan första aftonen? Quartermaster General torde funka utmärkt. Vilka övriga fem (förutom mig) är på?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Har aldris spelat QM General. Provar gärna.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet  4 januari 2017 kl. 00:47:57
Citat från: Rydfalk skrivet  4 januari 2017 kl. 00:26:48

...
Ja, kan vi inte boka upp oss på nåt socialt redan första aftonen? Quartermaster General torde funka utmärkt. Vilka övriga fem (förutom mig) är på?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det låter som en god ide för uppvarvning. Jag är på.
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Låter nästan som en idé jag kunde haft... Jag är på!

BjornH

Jag är gärna med på Quartermaster General!

Andra spel jag är sugen på att spela är:

Som jag inte/har behöver lära mig:
- Space Empires 4x
- Here I Stand (har men har inte spelat)

Som jag har/kan lära ut:
- Blitz
- Virgin Queen