Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

LinCon 2017 - 24 maj – 28 maj

Startat av Rydfalk, 3 februari 2017 kl. 12:25:14

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Alltid kul med friskt blod i krigsspelsrummet! HIS brukar Villiam ansvara för.  :P
1914

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 18 april 2017 kl. 14:20:20
Alltid kul med friskt blod i krigsspelsrummet! HIS brukar Villiam ansvara för.  :P

Exakt och precis. Har mailat honom! :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Citat från: Delirium skrivet 13 april 2017 kl. 16:08:36Så, alltså, vill du hänga med på "lyx"-krog på onsdagkvällen? Skrik till.
*SKRIK!*
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

1914

KalleW

Citat från: Rydfalk skrivet 18 april 2017 kl. 16:36:41
Citat från: Delirium skrivet 18 april 2017 kl. 14:20:20
Alltid kul med friskt blod i krigsspelsrummet! HIS brukar Villiam ansvara för.  :P

Exakt och precis. Har mailat honom! :up:

Är det något man borde göra om man vill delta? "Maila Villiam" dvs.

Rydfalk

Vet att Villiam jobbat på att få ihop ett gäng för ett HIS på LinCon. Vet inte om det partiet är fulltecknat eller ej.
Han vet om ditt intresse i alla fall.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

HIS och dylika större projekt är också sådant som brukar gå att få till på plats: en liten notis på whiteboarden om önskad spelstart, plats att teckna sig och kanske mobilnummer brukar funka bra. Man ska inte underskatta mängden kringstrykare på ett så här stort konvent, och många är intresserade av multiplayerspel men har ingen grupp själva.
1914

Rydfalk

Nej, och även om det finns ett färdigt gäng HIS:are kan någon falla bort eller några vilja köra även VQ.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

...tror också att Villiam var klar med Francis I och Martin Luthers hattar. De såg riktigt bra ut, fast lite ur mode kanske...
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Nu börjar jag bli seriöst intresserad av att delta.
1914

Rydfalk

Det närmar sig! Mindre än en månad kvar!

Vi är som förra året i den lite murriga salen S18.
Figg rummet har gemensam dörr och ligger i T19.

Den brittiska flottan som skulle mött den italienska har just avseglat, dessvärre mycket försenad. Vi hinner troligen inte få ordning på något Slaget vid Kap Matapan i år som vi hoppats:(. Det kommer dock att spelas Stations Manned and Ready i Figg-rummet. Till nästa år ska vi dock vara redo för sjöstrider i korridorerna runt vårt rum! Kanske testa på FF?

Har du planerat något monsterspel? Något spel som är häftigt visuellt? Dra en A4 med en presentation av spelet och/eller beskrivning av den historiska situationen till mig så tar jag fram en A3 som vi kan sätta upp.

Annars
- Födelsedagsfest på onsdagen
- Beställer kineskäk på torsdagen
- Vi försöker få till en matbeställning även på fredagen
- Pub på lördagen
"Hoppas det regnar i sommar!"

Björn von Knorring

Jag är intresserad av att spela följande:

- Triumph & Tragedy
- Napoleons Triumph
- Valfritt COIN-spel
- Columbia eller Vento Nuevos blockspel

Spel som Quartermaster General ordnas ju lättast på plats med det vore kul att veta att ett Napoleons aTriumph blir av.

Delirium

Laddad som vanligt. Som jag har skrivit tidigare blir det lite blandad kompott för min del, en del multiplayerspel lite varstans runt konventet, en del utomsocknes arrangemang, men jag skulle också vilja testa alternativt demonstrera något eller några krigsspel i S18. I synnerhet det första är visuellt väldigt slående skulle jag säga.

Battle above the Clouds https://www.boardgamegeek.com/boardgame/33665/battle-above-clouds

Silver Bayonet https://www.boardgamegeek.com/boardgame/214996/silver-bayonet-first-team-vietnam-1965-25th-annive

Rising Eagles https://www.boardgamegeek.com/boardgame/200247/austerlitz-1805-rising-eagles

Iron and Oak https://www.boardgamegeek.com/boardgame/62226/iron-and-oak

1914

Scipio

Oj det var ett gäng med bra förslag!
Jag hoppar utan att blinka på Silver Bayonet och Rising Eagles.

Är intresserad av BatC också men tror dom andra räcker att börja med  :)
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Delirium

Nice! Vi kan se hur intresset utvecklar sig när det närmar sig, jag är lite inne på att ha inbjudningar till demonstrationer av scenarior av de olika spelen på förbestämda tider, inklusive regelförklaring.
1914