Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire 2017 den 8 - 10 september

Startat av Rydfalk, 29 mars 2017 kl. 07:11:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Vad gäller frågan om ett eller två lyxkonvent per år tror jag att det enklaste är att ta en sak i taget. Det skulle förvåna mig stort om det inte finns tillräckligt intresse för att göra om vårens lyxkonvent vare sig det är på Vårdnäs eller Rimforsa, känns ganska säkert att få dit 15-20 gubbar.

Om det sedan ska vara lyx för höstens/sensommarens Friendly Fire som vad det verkar drar dubbla antalet deltagare kan ju faktiskt få vara en senare fråga och gissar jag beror lite på andra faktorer som ifall det finns vettiga lokaler i stan, med mera, men det är ju ett år tills dess.

Jag har inga problem med dubbel lyx, men om det upplevs som för mycket vore det väldigt synd om det leder till att man släpper vårkonventet, det känns som det har kommit för att stanna, och då ser jag hellre att vanliga FF blir just vanligt, i stan (vilket innebär hotell för de flesta av oss så skillnaden inte gigantisk ekonomiskt).

/Björn, som vill ha bägge kakorna och äta upp dem, med tillagd dessert (senast vaniljpannacotta)
1914

Rydfalk

Vi kommer att fortsätta kolla efter lokaler. Dock är det så att vi också har LinCon som är mer av det klassiska retrokonventet.
Skramligt, stökigt, fullsatt, svettigt... och alldeles underbart!

Som ni säkert har insett har vi inga självklara lokaler som tar 40 man och där man kan övernatta. Kan man inte övernatta så... ja, då blir kostnaden för de inresta mer eller mindre detsamma som ett lyxkonvent.

Jag tar gärna diskussionen om lyxkonventens vara eller icke vara och har fullförståelse för att man kan tycka att det är väl dyrt.
Lägger ut en poll om lite vårlyx så får ni alla tycka till.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Jo, det är ju det med "stadskonvent". Det är billigare för de som bor i Linköping till vardags, alternativt sover hemma hos någon, men för oss hotellboende är skillnaden ganska liten som vi har pratat om tidigare. Svårt att hitta ett dubbelrum för mindre än 700 per person per natt så 1400 för boende + frukost, och lägg till två middagar och två luncher plus fika så är vi inte långt från de 2400 det har kostat för helpension på lyxkonventen. Men som sagt, för de hemmaboende så klart stor skillnad.

Hur verkade stämningen vara bland ASL-gänget om "lyx"-konceptet?
1914

carlsson

Citat från: Delirium skrivet 13 september 2017 kl. 09:57:30
Hur verkade stämningen vara bland ASL-gänget om "lyx"-konceptet?

Majoriteten var positiv upplevde jag.

Personligen är jag kluven. Å ena sidan är det helt fantastiskt, men å andra sidan så hinner man ju inte njuta – Och då funkar en skolsal med sova på golvet lika bra.
Andreas Carlsson, Borås, Sweden

www.aslsweden.com
www.trojangames.se

jerry

Citat från: carlsson skrivet 13 september 2017 kl. 10:32:19
Citat från: Delirium skrivet 13 september 2017 kl. 09:57:30
Hur verkade stämningen vara bland ASL-gänget om "lyx"-konceptet?

Majoriteten var positiv upplevde jag.

Personligen är jag kluven. Å ena sidan är det helt fantastiskt, men å andra sidan så hinner man ju inte njuta – Och då funkar en skolsal med sova på golvet lika bra.

Amen till den, lyx är underbart, men som sagt skall man spela så skall man spela och då kan det liksom kvitta.
Dock är det ju super om mat kan fixas så man slipper åka iväg samt sovplats.
Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

Sova på golvet har jag vuxit ifrån inser jag, med min dåliga rygg är det hotell som gäller.

Jag upplever dock att man vinner enormt i speltid på att inte gå iväg och leta efter bord på nån krog, och sen behöva trava iväg till nåt hotell, plus att gemensama tider för måltid innebär att man inte sitter och väntar på att någon annan äter.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

David Sunnergren

Citat från: Elias Nordling skrivet 13 september 2017 kl. 11:59:43
Sova på golvet har jag vuxit ifrån inser jag, med min dåliga rygg är det hotell som gäller.

Jag upplever dock att man vinner enormt i speltid på att inte gå iväg och leta efter bord på nån krog, och sen behöva trava iväg till nåt hotell, plus att gemensama tider för måltid innebär att man inte sitter och väntar på att någon annan äter.

Gemensamma måltider är det viktigaste med lyx-konceptet. Det är då man verkligen hinner umgås och höra om spel man inte känner till eller om andras spelsessioner.


Rydfalk

Citat från: carlsson skrivet 13 september 2017 kl. 10:32:19
Citat från: Delirium skrivet 13 september 2017 kl. 09:57:30
Hur verkade stämningen vara bland ASL-gänget om "lyx"-konceptet?
Majoriteten var positiv upplevde jag.
Ja, det är vad jag hörde också.

De enda klagomålen jag har eller hörde var:
- Ljudvolymen i rummet vid foajen som var vårt "huvudrum"
- En något trist receptionist på söndagen
- Jag var lite besviken på afternoon tea som mer kändes som en sen, kall lunch
- Fredagsgrytan - men det var andra som gillade den
- Drinklistan, fast det var nog mest på skoj som vi liknade den vid en välbekant ostaffär
"Hoppas det regnar i sommar!"

carlsson

Just det, stort minus: Ljuddämpningen i ASL-rummet var fruktansvärt dålig. Huvudvärken och tinitusen kom smygande efter nån halvtimma varje dag. Trist. :(
Andreas Carlsson, Borås, Sweden

www.aslsweden.com
www.trojangames.se

Rydfalk

Citat från: carlsson skrivet 13 september 2017 kl. 13:43:46
Just det, stort minus: Ljuddämpningen i ASL-rummet var fruktansvärt dålig. Huvudvärken och tinitusen kom smygande efter nån halvtimma varje dag. Trist. :(
Ok, det var du först med att tycka... de andra jag talade med var mycket nöjda med lokalen. Ni hade en riktigt stor, vi satt mycket tätare nere i foajen.
"Hoppas det regnar i sommar!"

carlsson

Citat från: Rydfalk skrivet 13 september 2017 kl. 13:59:23
Ok, det var du först med att tycka... de andra jag talade med var mycket nöjda med lokalen. Ni hade en riktigt stor, vi satt mycket tätare nere i foajen.

Kanske första som säger det högt, men det var flera som tyckte det. ;)

Inte så konstigt, den enda ljuddämpningen som fanns i rummet var gardiner. Blir lite stökigt efter ett tag...
Andreas Carlsson, Borås, Sweden

www.aslsweden.com
www.trojangames.se

tomasos

Jag håller med om att ljudnivån var lite hög i ASL-rummet. I annat är allt positivt, veganmaten var väldigt bra om någon undrar :)

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

Jon

Mkt trevlig helg, tack till alla inblandade! Ser fram emot nästa gång.