Författare Ämne: Heroes of the Great War: Limanowa 1914 på Kickstarter  (läst 1237 gånger)

tilde72

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 28
    • Visa profil
Heroes of the Great War: Limanowa 1914 på Kickstarter
« skrivet: 29 mars 2017 kl. 08:28:31 »
Hej,

jag kollade in Heroes of the Great War: Limanowa 1914 på Kickstarter, och det ser ju intressant ut. Men det är designers första spel så det är svårt att veta - är det någon mera rutinerad spelare än jag som har tittat på regler och har bildat sig ett första intryck?

https://www.kickstarter.com/projects/2038926808/heroes-of-the-great-war-limanowa-1914/description

cthulhu4prez

• Menig
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
SV: Heroes of the Great War: Limanowa 1914 på Kickstarter
« Svar #1 skrivet: 2 april 2017 kl. 08:09:46 »
Kollade bara snabbt på kickstartern och det kan jag kan säga som är positivt jämfört med många andra kickstarter-projekt är att regelboken redan (kanske inte den slutgiltiga dock) finns tillgänglig, en print & play-version kan laddas ner samt att man tydligen kan testa på spelet på PC eller padda. Man bör alltså kunna bilda sig en egen uppfattning om spelet innan man matar in några pengar.

Blev litet fundersam när jag kollade på projektets stretch goals. Spelet är ju tydligen kortdrivet och många av de stretch goals som visats upp består av fler kort. Då kan man ju undra huruvida spelet är komplett om inga stretch goals uppfylls eller om dessa kort saknas i retailversionen.

tilde72

• Menig
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 2 april 2017 kl. 09:04:55 »
Tackar,

jag har läst regelboken och det är utmärkt att de lagt ut spelet på tabletopia och har en print & play. De har även en solo mode på gång. Jag avvaktar dock lite till innan jag bestämmer mig :)

tilde72

• Menig
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 4 april 2017 kl. 16:15:47 »
Kickstartern har flyttas fram pga nya idéer - de ger ett mycket bra intryck generellt, tycker jag. Bättre att pausa och göra det rätt än att köra på.

Mera information.
https://www.kickstarter.com/projects/2038926808/heroes-of-the-great-war-limanowa-1914/posts/1844674