Författare Ämne: Pegasus Bridge ASL, Replay  (läst 839 gånger)

sfclinken

• Löjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 1256
    • Visa profil
SV: Pegasus Bridge ASL, Replay
« Svar #15 skrivet: 1 september 2017 kl. 00:10:17 »
Slutet CG III (sista natt rundan)

Britterna fortsätter trycka tillbaka de retirerande tyskarna i byn Le Port och slutligen fångas de i en intensiv korseld och nedkämpas.

När sista rundan tar slut har mina britter säkrat hela Le Port. Vågar påstå att jag gjort detta med måttliga förluster. Britterna har förlorat en Squad och en HS med Assault Engineers samt 2 leaders ur Ox and Buck på 3 scenarion. Tyskarna har däremot fått mer stryk. Deras förlust siffror ligger på 16 squads, 1 crew samt 6 leaders/heroes.

Nu stundar gryningen och troligtvis ett tyskt motanfall. 8)
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

• Löjtnant
  • *
  • Antal inlägg: 1256
    • Visa profil
SV: Pegasus Bridge ASL, Replay
« Svar #16 skrivet: 27 november 2017 kl. 11:49:48 »
Campaign Game IV, Dawn

Mina britter gick i försvarsställning ut med vägen Y12-Y19 (förlängningen av bron) och förberedde sig för ett tyskt motanfall när gryningen kom men det blev istället tvärtom. Tysk förstärkning rullade in i form av 2 st 105mm SPG, 1 fransk STRV, 1 st Kubelwagen samt en pluton med Panzer Grenadiers. Mina nyanlända 50L AT-pjäser hade dock grupperat sig ypperligt och slog direkt ut Kubelwagen med en half squad som åkte, den franska stridsvagnen samt en av de två 105 mm bandhaubitsarna. I samband med det så ansåg jag mig kapabel till att istället iscensätta ett motanfall mot den lilla hussamlingen runt skolhuset (V12). Med hjälp av tungt understöd från 2:a våningen i Z15 kunde mina Red Devils anfalla och slå fienden i och runt hussamlingen runt skolhuset. Dessutom tvingade min högra flank tysken bakåt genom sädesfälten. Den överlevande 105mm bandhaubitsen retirerade in bakom häckar och murar för att inte falla offer för beskjutningen från mina AT pjäser.

I slutet av runda 5 är alla tre byggnader i mitt anfallsmål tagna. En sista tysk hjälte destruerar den HMG som stått grupperad i U12 innan han nedkämpas i close combat. Endast på min yttersta vänstra flank tar jag förluster när tyska PzG lyckas gå i närstrid med ett par av mina demoraliserade enheter.

Förlust siffrorna i slutet av scenariot är 9 tyska squads samt 3 fordon mot 1,5 brittisk squad. En ypperlig omgång ur brittisk synvinkel.

GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "