Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

The Dark Valley - på 4 spelare?

Startat av Andreas Lundin, 5 september 2017 kl. 11:40:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Vad tror the hive mind, kan man spela tDV på 4 pers?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet  5 september 2017 kl. 11:40:19
Vad tror the hive mind, kan man spela tDV på 4 pers?
Har inte spelat det så jag vet tyvärr inte svaret, men det är något som jag länge varit nyfiken på att prova.
Det kommer dessutom en afrika-version med samma spelsystem tyckte jag att jag såg "Dark Sands" så det kan ju inte vara helt dåligt?
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Andreas Lundin

Nej, det är jättekul system och skulle funka alldeles utmärkt i öknen.

:ultra:

Jag har bara spelat solo och jag tror att det skulle bli svårt som teamspel i och med chit-pull mekaniken. MEN man vet aldrig. För det kan uppstå rätt kul dynamik i ett team när man drar en chit och man ska avgöra vem inom teamet som ska få agera på just den chiten... Kanske får utse en Hitler och Stalin vid ett annat bord som får avgöra tvister när de uppstår...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Fredrik H

Jag tror det funkar bra på flera,  förutsatt att folk är införstådda med att det inte blir millimeterrättvisa. Det är ett roligt spel,  jag tycker det vore kul att se det spelas!

ErikLj

En av fördelarna med att vara fler på varje sida, tidsbesparing genom parallell förflyttning, blir inte så stor pga chitpull.

I övrigt ett spel jag gärna skulle spela mera av.

Skickat från min SGP511 via Tapatalk


Rydfalk

Ja, det var faktiskt riktigt kul  :up: Inte riktigt min tekopp men det var kul att få en riktig hexduvning så där på slutet av FF och det var ett bra system. Nån liten undring men det var nog inget som skulle dyka upp ofta. Största  minus var järnvägarna som jag hela tiden tolkade som vägar... där borde man grafiskt gjort på ett annat sätt.

Annars var väl det negativa att chit-systemet gjorde de första omgångarna riktigt trista för ryssen (var det typ 2 av 8-10 chits som var ryska?). Det blev väl mycket väntan.

När man kör första gången är det också svårare att få en överblick över hur mycket tid man har - detta är naturligtvis till stor del en undanflykt för att det gick dåligt...  :oops:  ;) När man väl fått en känsla är det snarare en fördel att man inte tydligt ser turnsen.

Glad att vi inte försökte få in fler spelare på den ryska sidan i alla fall!
"Hoppas det regnar i sommar!"