Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Vad ska man köpa för taktiskt 80-tals spel...

Startat av Rydfalk, 11 september 2017 kl. 19:42:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Inspirerad av Pelles tråd om Fire Team - Red Eclipse och sugen på nåt spel på temat, vad föreslås? :insecure:
- Lita på Pelle och köra L'nL:Fire Team - Rec Eclipse?
- Vänta på L'nL:World At War 85?
- Köra på GMT:MBT?
...något annat?
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Jag vette katten alltså...

...jag är ju i minoritet känns det som, eftersom jag gillar MBTs brorsa Panzer... jag har även MBT 1st ed når det begav sig.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

Jag är rätt skeptisk till World at War. Stridsvärden dragna ur en hatt, godtyckliga command-regler och låg respekt för bristen på antitankrobotar, plus att alla scenarior är "Stå med en bricka i byn X omgång 5, annars förlorar du".
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet 13 september 2017 kl. 08:04:16
Jag är rätt skeptisk till World at War. Stridsvärden dragna ur en hatt, godtyckliga command-regler och låg respekt för bristen på antitankrobotar, plus att alla scenarior är "Stå med en bricka i byn X omgång 5, annars förlorar du".
Något annat du rekommenderar? :insecure:
"Hoppas det regnar i sommar!"

jerry

Nu är det leta ny lokal som gäller samtidigt som vi kör turnering i ASL

Elias Nordling

CiteraNågot annat du rekommenderar? :insecure:

Har inget bra förslag. Är nyfiken på Assault. Är svag för GDW:s gamla Test of Arms men där väger nostalgin tungt, och jag tror inte att rekommendation är aktuellt.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Citat från: Elias Nordling skrivet 13 september 2017 kl. 12:01:15
CiteraNågot annat du rekommenderar? :insecure:

Har inget bra förslag. Är nyfiken på Assault. Är svag för GDW:s gamla Test of Arms men där väger nostalgin tungt, och jag tror inte att rekommendation är aktuellt.
Test of Arms var väl samma system som i Team Yankee och Battlefield Europe? Det känns tyvärr gammalt nu. Testade TY i somras och det var då jag kände att jag ville ha något moderna system.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

Elias Nordling

CiteraTest of Arms var väl samma system som i Team Yankee och Battlefield Europe? Det känns tyvärr gammalt nu. Testade TY i somras och det var då jag kände att jag ville ha något moderna system.

Stämmer bra, rakt av.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Wade

Måste tyvärr hålla med Elias om  World at War. För många brister både i simuleringen och i missions för att vara värt att spela.


Frocken

Äh, köp GMT:MBT, vacker hårdvaruporr och om du inte står ut med de omotiverat fula kartorna köper jag det av dig.

Har Panzer och det är det bästa taktiska spel jag inte spelar... har även IDF från förr så vet nästan vad jag talar om.

Rydfalk

#11
Citat från: Frocken skrivet 13 september 2017 kl. 22:42:24
Äh, köp GMT:MBT, vacker hårdvaruporr och om du inte står ut med de omotiverat fula kartorna köper jag det av dig.

Har Panzer och det är det bästa taktiska spel jag inte spelar... har även IDF från förr så vet nästan vad jag talar om.

Med sådana så gott som tunga argument kan man inte annat än fortsätta att resolut tveka!  :insecure:

Ni som dissar World at War är det det gamla eller det nya opublicerade? Om det förra nån som har nån känsla input om det nya? Känns som rätt skala.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: Frocken skrivet 13 september 2017 kl. 22:42:24
...omotiverat fula kartorna köper jag det av dig.

Nu har jag sett kartorna! Spelet verkar klart charmigt... men satan vilka hemska kartor!  :shock:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Frocken

Lite mer seriöst så gillar jag systemet skarpt, ffa det att man kan lägga på de extra-regler man vill och känner sig motiverad ha med. Tycker systemet även leder till mycket mer engagerande beslut än exempelvis LnL (och CoH, fast det är enbart 2vk vad jag vet)

Sedan är MBT bara Panzer med upphottad hårdvara (SAGGER, Blackhawk, Hind etc.), faller inte föregångaren i smaken så gör nog inte MBT det heller.

Vill man bara frossa i all data så finns rubbet här, och så slipper man köpa spelet.
https://sites.google.com/site/thepanzerpusher/datacardsmbt

Rydfalk

Kollade på några videos och ja, det verkar riktigt trevligt.

Vill jag slippa kartorna får jag väl köra med mina Team Yankee modeller istället  :)
Hmmm, undrar vad det kostar att skriva ut nya kartor... med lite större hexrutor också.
"Hoppas det regnar i sommar!"