Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire v.10 9 - 11 mars 2018

Startat av Rydfalk, 16 september 2017 kl. 11:15:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Rydfalk

Citat från: ErikLj skrivet  9 mars 2018 kl. 11:13:42
Stridsgrupp Gävleborg klarade attrition och påbörja kombinerad strategisk förflyttning söderut och supply.

Erik
Söderut?  :? Inte ost-nordost?
Ja, ja... vi ses väl i höst i alla fall ;)
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Linköping ligger väl söder om Gävle, åtminstone i början? :ultra:
1914

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"

ErikLj

Klarade by-pass-movement på Stockholm.

Delirium

1914

aegneus

Jag önskar er alla trygg resa, härliga spel och många sexor (helst hos motståndaren i ASL)!

Rydfalk

Tack alla som kom och var med att skapa en jättetrevlig helg på Rimforsa Strand!
Lite förkylning gjorde att dagarna för mig till stor del fylldes av fillers men det blev även tid till COIN:Pendragon och exakt lagom mycket öl!

Ses i höst hoppas jag!

Hoppas ni kan nå lite bilder denna väg!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Fredrik H

Hemma igen. Får tacka alla i allmänhet och Mikael i synnerhet för en, som vanligt, väldigt trevlig helg!
Jag och Björn H spelade igenom BCS - Baptism by fire. Jag hade inte spelat det förut och måste nog säga att jag blev positivt överraskad. Det finns en hel del intressanta lösningar i systemet (elegant supply, fatigue och det faktum att pansar slåss på ett helt annat sätt än infanteri t.ex) och det var roligt att spela. Jag, som sålt av alla mina OCS (och aldrig saknat dem), kommer att spela den här serien igen.
BCS tog fredagen och så gott som hela lördagen (men vi spelade i princip hela spelet till slut). Runt midnatt blev det dags för en filler - Conquest of paradise. Inte den typ av spel jag köper själv, men konvent är utmärkta för att testa sådant som man egentligen inte brukar spela.
Söndagen blev också något helt nytt för mig - Space empires på fyra. Jag har aldrig spelat spelet förut, men jag blev även här positivt överraskad.  Även om rymden inte står högst på min önskelista så kan jag lätt förstå att folk gillar det här skarpt. Vi fick emellertid avsluta innan vi hunnit särskilt långt.
Det är också alltid inspirerande att se vad alla andra spelar.
Maten var god och det är väldigt avslappnad stämning på Rimforsa. Det är en svårslagen kombo med mat, boende och spel i sån miljö.  :up: :up:

B_J_S

Får också tacka för en väl planerad och genomförd träff.
Mikael hade sin förkylning som jag lyckades öveträffa med en influensa som bröt ut ordentligt på söndagen.
Detta gjorde att jag fick lämna tillställningen tidigt på söndagen för återfärd.

Men med nya krafter ser vi fram emot hösten!  :up:
//Jonas

Rydfalk

Citat från: B_J_S skrivet 12 mars 2018 kl. 08:40:14
Mikael hade sin förkylning som jag lyckades öveträffa med en influensa som bröt ut ordentligt på söndagen.
Niklas övertrumfar oss bägge med sin lunginflammation...

(Tog mig till jobbet i alla fall)
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Mycket virus i luften blev det!

Efter lite orosmoln fick vi faktiskt till slut ihop sex mer eller mindre friska (?) spelare plus undertecknad som spelledare/inhoppare för Napoleon at Leipzig. Set up var färdig före middag och slaget startade strax efteråt. Spelet flöt på bra och som beräknat kunde folk ta lite pauser (av olika längd) särskilt under lördagen men vi kom ändå framåt och hann faktiskt spela färdigt dagen i höjd med lördagens middag, så med undantag för sovande höll vi i princip realtidstempo. Upplevelsen togs emot positivt av spelarna. Själva slaget slutade 60-42 i vp för Napoleon vilket översätts till en fransk marginell seger. Så på papperet en fransk vinst, men så klart inget kejsaren är nöjd med egentligen. Tre kårer vardera sattes ur stridbart skick, men tre av koalitionens kårbefäl tillfångatagna mot bara en för fransk del.

Lördagkvällen gick jag mest och kände mig nöjd och lockades till och med in i ett testparti Conquest of Paradise som jag fortfarande inte riktigt vet vad jag tycker om.

Söndagen spelade vi Space Empires, ett spel jag tycker mycket om i det här läget.

En magnifik helg på många sätt, tack för att det arrangeras.

Björn
1914

Scipio

Ett stort tack till alla för en fenomenal helg!
Ett särskilt stort tack till Rydfalk som åter igen bjöd in oss alla till ett magiskt rike och en fantastisk helg på Rimforsa.

Spelen jag hann spela var:
- Gettysburg (Treefrog) - Överaskande klurigt och roligt
- 7 Wonders Duel
- Quartermaster General
- Tsuro
- Siege of Democracy
- Operation Mercury
- CSS Guam
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

ErikLj

Stort tack för en väldigt trevlig spelhelg. Mycket spelande, god mat, bra lokaler och framförallt trevlig sällskap!

/Erik

nielsen.filip

Tackar för en utmärkt helg trots sällskapet och att jag egentligen inte hade något rum bokat.   :mrgreen:
(Blev lätt stressad vid incheckning men det löste sig direkt.)

Spenderade 90% med Napoleon at Leipzig och är riktigt nöjd med det, kommer separat rapport. Tackar alla som var med, särskilt Björn som mycket förtjänstfullt spel-ledde oss.  :up:
Hann med en Pax Renaissance som sidospel med Klas som tålmodigt lyssnade på mina förvirrade regelförklaringar. Bättre lycka nästa gång Filip! :?
Även jag var med på Conquest of Paradise och måste berömma Björn Högberg för entusiastiskt regelförklarande trots mindre taggade gubbar!  :up:

En ursäkt till Alexander också som jag övergav två gånger (en gång 30s in i impulse? och en gång precis innan spelstart).  :oops:

En riktigt bra helg, tack för arrangemanget Rydfalk!

Rydfalk

Citat från: nielsen.filip skrivet 13 mars 2018 kl. 21:43:49
Tackar för en utmärkt helg trots sällskapet och att jag egentligen inte hade något rum bokat.   :mrgreen:
(Blev lätt stressad vid incheckning men det löste sig direkt.)
Jo, de är hyggliga typer på Rimforsa. :up:

Tror att det strulade med att de inte vill ha alla namn rapporterade varje gång  :insecure: och att det då kan missas ett namn (av undertecknad) i anmälan.
Ska skicka samtliga namn i fortsättningen men färgmärka de jag tror inte blivit anmälda tidigare för att minska risken för fel.
"Hoppas det regnar i sommar!"