Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2018

Startat av Delirium, 13 november 2017 kl. 19:39:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Kollegor!

Enligt vad som numera kan betecknas som fastmer traditionsbundet bjuder återigen Patrick T och Björn E in er alla till Blippspel Galore XII 2018, helgen 19-21 januari. Plats är som vanligt lokalen i före detta biograf Svea, Sveaplan 29 (i den sk Linnéstaden) i Göteborg.

Vi öppnar på fredag eftermiddag, ca kl 16 och bommar igen på söndag eftermiddag ungefär samma tid.

Patrick är sugen på en gemensam middag det här året (traditionellt på lördagkvällen).

Man kan inte sova över i själva lokalen men det finns tre övernattningslägenheter i huset som man kan boka direkt genom Patrick. Utöver det står Göteborgs hotell och vandrarhem redo. Kyl, frys och matlagningsmöjligheter finns men vi har ingen kiosk eller liknande, man sköter sig själv men det finns gott om butiker och restauranter i närheten. Dock finns kaffe alltid tillgängligt.

Vi är glada om man anmäler att man tänker komma så vi har lite kunskap om hur mycket bordsutrymme och annat som behövs, men anmälan är inte bindande. Det kostar max hundra kronor att vara med hela helgen men normalt blir det mindre än så.

Ta gärna med plexiglas, det är en konstant bristvara. Det rekommenderas att åka kollektivt, vagn 1, 2 och 6 stannar vid Olivedalsgatan, annars är Linnéplatsen adjacent. Parkering kan vara svår men finns till exempel i Psykologens logi, även det vid Linnéplatsen.

För de som inte varit med tidigare och undrar hur det ser ut och vad som spelas hänvisas till dessa trådar: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=4147.105 http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3702.0 och den här tråden: http://www.krigsspel.se/forum/index.php?topic=3857.135

Varmt välkomna!

Patrick, Björn (och som vanligt Fannis ande)

Instructions d'Entré:

För att komma in genom ytterporten Sveaplan 29 ring/koda "999+ring". Om någon är nere i lokalen trycker denne på en öppningsknapp. Väl inne genom ytterporten måste en dörr till forceras, i korridoren första dörr till vänster. Denna dörr är oftast inte låst utan man måste bara trycka ner handtaget ganska hårt. Om den inte går upp trots milt våld och den faktiskt är låst måste ni ringa på klockan men då låter det som ett flyglarm nere i lokalen så GÖR DET INTE I ONÖDAN OCH TRYCK BARA EN GÅNG. När vi hämtat oss från chocken trycker någon på öppningsknappen.
1914

Granlid

Kalenderbokad och rumsförfrågan ställd till Patric (PM)

Tack till fadern, sonen och Fannis ande.
Friendly fire isn't.

Jon


Hannes


plforest


aegneus

Siktar på att komma, naturligtvis!

Mats Eden

Jag kommer (och förfrågan skickad till Patrick). /Mats

folow

Mon centre céde, ma droite recule, situation excellente, j'attaque.

tinG

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Patrick_T

#9
Lite nyheterna:

Jag bjöd till Galore 2018 Artist Ania Ziolkowska some bor i Stavanger. Hon var mycket intresserade men var tyvärr redan upptagen  :(
Per tur blev jag kontaktade några dagar senare av en vän som tillhör ASL mystiska sfären ...

Så det finns möjlighet att vårt sällskap ska berika sig av en antal ASL spelare  :D
Jag återkommer ...

Annars är gästrum dugout redan fyllde ...

Maglica

Robert Maglica

tilde72

Jag kommer, åtminstone en av dagarna  :)

Klas Malmström

Mycket troligt att jag kommer.....
Klas Malmström
Linköping

tomasos

Väldigt troligt att jag kommer. Chanserna ökar avsevärt om det slås ihop med ASL Kickoff:en :)

Pratgranat

Jag och en kompis funderar på att dyka upp. Finns det någon långtidsparkering inom gångavstånd?