Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Blippspel Galore 2018

Startat av Delirium, 13 november 2017 kl. 19:39:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet 22 januari 2018 kl. 07:18:37
Idel krigsspel!
Jo men visst så blev det. Min ambition var annorlunda som beskådas tidigare i tråden var annan men eftersom jag var så sent ute så jag fick nöja mig med att endast spela sjukt roliga vanliga spel i stället...   :D
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Klas Malmström

Lite bilder från min och Roberts spelning av Gorizia (scenario 1).

Setup


Efter Turn 1


Efter Turn 2


Efter Turn 3



Den italienska armen lyckades att rensa ut alla enheter ur den österrike ungerska armen från brohuvudet väster om Isonzo.

I Turn 4 lyckades de även att inta två (av fyra) hexar av Gorizia, men den ena togs tillbaka genom ett motanfall av 4:e Gebirgsjäger brigaden. Efter det avbröts offensiven då det ansågs omöjligt att inta alla fyra hexar av Gorizia men de kvarvarande styrkorna under denna sista turnen.
Klas Malmström
Linköping

Hannes

Ett trevligt evenemang som vanligt!

Jag bemödar mig inte posta min lista över spelade spel då den är exakt likadan som Rogers  ;)

carlsson

Tack för ett trevligt arrangemang hälsar "ASL:arna"! ;)
Andreas Carlsson, Borås, Sweden

www.aslsweden.com
www.trojangames.se

Delirium

Jag fick åtminstone locka in lite fler spelare i Scythe, det är ju faktiskt ett spel med både hexagoner och mech.
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Delirium

Vad tyckte ni förresten om The Expanse?
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Hannes

Min reaktion var mycket positiv, trots att jag kom toksist. Helt rätt tänk att ta inspiration från COIN utan att tvinga in det i samma system.

Delirium

Har blivit svårt beroende av tv-serien, vilket så klart inte behöver ha något med spelet att göra...gillar fortfarande Battlestar Galactica utan att ha sett en minut av serien...
Dungeons and Dragons och Kingmaker

Hannes

BSG har, trots sina många brister, en speciell plats i mitt hjärta. Det beskriver både tv-serien och brädspelet :).

Expanse var klart mer elegant men hade ju inga coola plastskepp, till exempel.