Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de luxe 21-23 september

Startat av Rydfalk, 14 februari 2018 kl. 17:58:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

B_J_S

//Jonas

Rydfalk

#181
Första året körde vi en enklare lunch på lördagen, men det utföll bara så där. I år kommenterade många såväl middagen som Afternoon tea till mig i mycket positiva ordalag, men klart saken kan diskuteras.

När vi är så här många så blir det långt... Jag har en diskussion med Rimforsa om just längden på middagen, ASL turneringen som hade fasta tider vart mest lidande.

Det är främst storleken på gruppen som påverkar tillsammans med specialkosten gör att köket måste förbereda mer mat. Alternativet är buffé, men det känns också lite tråkigt. Att ha olika alternativ ställer högre krav på köket, vilket då inte är riktigt bra heller...

Rimforsa har på fredagen och lördagen fasta menyer - som ni märkte var det andra grupper på besök också.  Vi vinner naturligtvis lite tid på en buffé men är vi många och en annan grupp också äter middag kan strulet i köket ändå ställa till det.

Till våren är vi normalt ett mindre sällskap och tidsproblemet är troligen mindre igen.

Personligen tycker jag att Afternoon Tea är riktigt trevligt och jag uppskattar verkligen att få skämmas bort ordentligt på lördagskvällen - det ska ju vara de luxe! ;) Vi ska däremot jobba på att korta tiden. Har som sagt en diskussion med Rimforsa runt detta. Vi pratar om förrätten och efterrättens utformning etc.

På fredagen tänkte jag nog föreslå att vi tidigarelägger middagen - fredagsgrytan som också är ett fast inslag på Rimforsa - till kanske 18:00? Jag uppfattade det som att många var hungriga och även att vickningen fixar den eventuella hunger som kan dyka upp på kvällen.


"Hoppas det regnar i sommar!"

Hannes

Kände också att längden på middagen passade oss dåligt. Jag trivs inte så bra i den typen av bullrig miljö heller...

Hoppar gärna över en eller två rätter för att det ska gå snabbare.

tinG

Citat från: Rydfalk skrivet 26 september 2018 kl. 11:24:40

Personligen tycker jag att Afternoon Tea är riktigt trevligt och jag uppskattar verkligen att få skämmas bort ordentligt på lördagskvällen - det ska ju vara de luxe! ;) Vi ska däremot jobba på att korta tiden. Har som sagt en diskussion med Rimforsa runt detta. Vi pratar om förrätten och efterrättens utformning etc.

På fredagen tänkte jag nog föreslå att vi tidigarelägger middagen - fredagsgrytan som också är ett fast inslag på Rimforsa - till kanske 18:00? Jag uppfattade det som att många var hungriga och även att vickningen fixar den eventuella hunger som kan dyka upp på kvällen.

Bra!
Håller också med om att vi vill ha kvar de luxe
:)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Granlid

Jag förutsätter att nästa steg i utvecklingen är att fler ansluter på torsdag kväll, så det blir en långhelg av det hela.  8)
Friendly fire isn't.

David Sunnergren

Citat från: Delirium skrivet 26 september 2018 kl. 09:18:17
Om man ska utvärdera en smula så tycker jag konceptet funkar riktigt bra på Rimforsa med flera olika sorters spelytor för olika sammanhang, lättillgängliga förfriskningar och fina omgivningar.

Vill man finlira var vi nog några stycken som kände att lördagsmiddagen blev väl långdragen (2,5 timmar). Maten är god men man såg det rycka i fingrarna hos mer än en deltagare, i kombination med att afternoon tea blir lite annorlunda kosthållning kanske man kan prova något nytt?

Mitt förslag är att testa nästa år med riktig lunch på lördagen (typ 13, 13.30?) och endast en rätt, något enklare (chili? ;) ) på lördagkvällen som standard fare. För de som vill äta länge/trerätters på kvällen kanske det skulle kunna finnas som valbart alternativ?

Har ingen direkt åsikt om middagen men ser gärna att afternoon Tea blir kvar. Den gör att man får en riktigt lång och bra speltid från morgon till middag där en flytande matpaus tas lite som det passar.

Med lunch istället bryts spelpasset upp mer.

Rydfalk

#186
Låste pollen och preliminärbokar v.11 med Rimforsa. Så snart det är bekräftat lägger jag upp aktiviteten!
"Hoppas det regnar i sommar!"

tomasos

Jag ser också gärna afternoon tea och kortare middag. Matsalen blir väldigt bullrig med så mycket folk.

Bergwall

Afternoon Tea var bra! Middagen för lång. Jag äter gärna buffé på lördagen. 2,5 timmar för lång tid. Sikta på 45 min max för mat.

Rydfalk

Citat från: tinG skrivet 25 september 2018 kl. 00:53:15
Citat från: Klas Malmström skrivet 24 september 2018 kl. 23:04:45
Citat från: Rydfalk skrivet 24 september 2018 kl. 20:22:51

Kan se till att den hamnar i Linköping så kan vi fundera på hur vi får den till Göteborg sedan.

/Mikael
Beroende hur snabbt den måste till Göteborg så kan eventuellt jag bistå...

Min hjältar!

Mycket tacksam för er assistans. Ingen direkt brådska att få hem den. @Klas hör bara av dig när du är på G så bestämmer vi träff.

Skall försöka fixa nån butelj silla-pilsner till er båda som tack för besväret!

  :up:

Just nu befinner sig pärmen i det fjärran och exotiska Gistad. Den kan dock få ta sig till Garnisonen eller Berzeliusskolan om du har möjlighet att vid tillfälle plocka upp den där? Är du med i hembryggarna Klas? I så fall kan den få följa med till Ville Valla pub på onsdag. Annars kan överlämning ske på annat sätt.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

Vill ha afternoon tea, smäller högt för mig!
Jag gillar trerätters och samkvämet där men tiden får gärna kortas av, 1,5 timmar lägger jag gärna på det men helst inte mer.
"No boom today. Boom tomorrow. There's always a boom tomorrow"

Rydfalk

Citat från: Scipio skrivet  1 oktober 2018 kl. 17:44:31
Vill ha afternoon tea, smäller högt för mig!
Jag gillar trerätters och samkvämet där men tiden får gärna kortas av, 1,5 timmar lägger jag gärna på det men helst inte mer.

Till våren räknar jag med att det inte ska vara nåt större problem men tänkte bolla de idéer och funderingar jag har med dem.
- Kan man slippa köpa vinpaketet vid bordet, det tar lång tid när man är många. Kanske kan man ha biljetter som köps i samband med Afternoon Tea?
- Finns något praktiskt sätt att snabba på serveringen av förrätten? Kan den stå på plats när vi kommer? Här är det bland annat det att vi har vegetarianer/veganer som gör att det blir olika soppor. Kanske kan alla här få en vegetarisk förrätt eller någon annan enkel, praktisk lösning.

Det har talats om att en ASL-turnering skulle kunna placeras på Rimforsa även på våren, dock skulle ett beslut runt det dröja. Vi har just nu 20 anmälda så de får väl snabba på ;)
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

"Hoppas det regnar i sommar!"