Författare Ämne: Replay av S&T Twilight of the Hapsburgs  (läst 1111 gånger)

Strv102r

• General
  • *
  • Antal inlägg: 7905
    • Visa profil
SV: Replay av S&T Twilight of the Hapsburgs
« Svar #15 skrivet: 6 augusti 2018 kl. 08:30:27 »

Utgångsläget i sista scenariot, Vittorio Veneto. Den italienska oktoberoffensiven som knäckte österrikarna och slog dem ur kriget.

Ola Palmquist

Spelar nu: GMTs France 1940 och GMTs Victory  in the West, ATOs Four Roads to Paris, varvat med speltest av Troubles Come Thundering Down.

Strv102r

• General
  • *
  • Antal inlägg: 7905
    • Visa profil
SV: Replay av S&T Twilight of the Hapsburgs
« Svar #16 skrivet: 6 augusti 2018 kl. 15:43:08 »

Jag tar mig bara in i de österrikiska ställningarna på två ställen, NO Mestre med tjeckerna och rakt N Padova, men det beror på att det inte finns någon advance after combat. Det är fler hål i de österrikiska linjerna som jag ännu inte nyttjat. Förlusterna syns ju nedan. Det har kostat men fienden bedömer sig inte kunna hålla linjen längre utan börjar vika mot nästa flod.

Jag förföljer och nedkämpar förband i eftertruppen. Ännu så ser det ut som en ordnad, men snabb reträtt. I Belluno-arméns område har en stor luck öppnats, men det går ju inga järnvägar där så den är svår att exploatera snabbt.

Nu börjar det väl se ut som om österrikaren är under kollaps i öster. Inget händer i väster i bergen.

Jag tappar anfallskraften i bergen östra kant. Och delvis längs i öster nära kusten, men inte i centern. Det är nu bara att jaga på mot gränsen och in i själva Österrike. Vi slutar där.
Ola Palmquist

Spelar nu: GMTs France 1940 och GMTs Victory  in the West, ATOs Four Roads to Paris, varvat med speltest av Troubles Come Thundering Down.