Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de luxe V den 15-17 mars 2019

Startat av Rydfalk, 27 september 2018 kl. 10:32:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

David Sunnergren

Citat från: Andreas Johnson skrivet 19 februari 2019 kl. 22:51:47
Man kan spela Cataclysm på två men gärna ytterligare någon.

Cataclysm vore kul att spela.

Andreas Johnson

Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

Andreas Johnson

Skulle även vilja prova Fort Sumter. Kanske en bra övning för söndagen.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

David Sunnergren

Jag kickstartade 4x-rymdspelet Burning suns för några år sedan, men har aldrig fått det till bordet (eller ens läst reglerna). Finns det intresse att spela det?

aegneus

Hur är det med förtrupperna?  :P  Jag verkar vara på väg att anlända till Rimforsa ca 14. Någon annan som kommer tidigt (och vill klämma in ännu mera spel)?

(Och är det någon som vill ha bilskjuts från Norr- eller Linköping med upplock någonstans 13-1330? )

B_J_S

Citat från: David Sunnergren skrivet 20 februari 2019 kl. 13:02:31
Jag kickstartade 4x-rymdspelet Burning suns för några år sedan, men har aldrig fått det till bordet (eller ens läst reglerna). Finns det intresse att spela det?
Tittat på det och det verkar skoj.
Så jag är på, men tror vi behöver några fler.
//Jonas

ErikLj

Samåkning från och till Uppsala

Jag och Kim kommer åka bil från Uppsala till FFdL på fredag och sen tillbaka igen på söndag. Finns plats kvar om någon vill hänga med.

/Erik

Frocken

Kommer det ändras något i upplägget kring middagen på lördag? Tre timmar senast var lite i mastigaste laget, man behöver inte slänga biffen och osten i mixern o servera med sugrör men någonting däremellan hade funkat för mig.

Elias Nordling

Jag känner mig paralyserad av alla val och har väntat på att någon annan ska föreslå något, men det har främst resulterat i BCS, och jag vill inte riskera att rag ragequittar mitt parti :-). Så här är några förslag: Någon som är intresserad av att spela Holland 44 OCS Sicily II, OCS Smolensk?

Passar inte de har jag 923 andra spel att välja mellan...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

B_J_S

Låter intressant. Jag gillar iofs multiplayer lite mer när vi träffas.
Skulle vara intressant med ett 3-4 spel också
//Jonas

Elias Nordling

Har inget emot multiplayer heller, men vill helst att det ska vara ett spel jag faktiskt tycker är kul och inte bara sitter och är sur på, och där är BCS ett högriskprojekt. Cataclysm är lågrisk, men åt fel håll, jag VET att det spelet hatar mig :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

ErikLj

Citat från: Elias Nordling skrivet 28 februari 2019 kl. 10:40:16
Jag känner mig paralyserad av alla val och har väntat på att någon annan ska föreslå något, men det har främst resulterat i BCS, och jag vill inte riskera att rag ragequittar mitt parti :-). Så här är några förslag: Någon som är intresserad av att spela Holland 44 OCS Sicily II, OCS Smolensk?

Passar inte de har jag 923 andra spel att välja mellan...
Holland 44 är intressant

Kanger

Holland 44 är inte omöjligt. Går reglerna att lära ut på plats eller är man tvungen att läsa in dem i förväg?

Rydfalk

#133
Citat från: Frocken skrivet 27 februari 2019 kl. 22:02:03
Kommer det ändras något i upplägget kring middagen på lördag? Tre timmar senast var lite i mastigaste laget, man behöver inte slänga biffen och osten i mixern o servera med sugrör men någonting däremellan hade funkat för mig.

Jo, vi ska se vad vi kan få till. Har käkat antibiotika nån vecka men är väl lagom på banan nu för vårens pollenattacker...
Någon lagom mix av lyx men till en vettig tidsåtgång är målet. Har en diskussion igång.

Vi har buffér alla andra måltider så jag gör ett frest att få en bordsservering att fungera på lördagsmiddagen men...

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Kollade lite och det var ju en liten diskussion efter förra gången om just middagen men 3 timmar var ju en överdrift faktiskt.  :P
1914