Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de luxe V den 15-17 mars 2019

Startat av Rydfalk, 27 september 2018 kl. 10:32:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Fredrik H

Jag är inne på samma linje. Jag spelade 40 turns solitärt i Thunder in the East och skulle gärna spela det med andra. Kanske Frocken går att få med..?

Delirium

Citat från: Hannes skrivet 12 februari 2019 kl. 11:33:15
Har precis blivit kär i Root och kommer väl vilja spela det så många gånger som bara går.

Jag har varit med på fyra partier och vi har inte kommit runt problemet med grön uberdominans i varje parti. Har ni löst gåtan?
1914

Delirium

Citat från: Fredrik H skrivet 12 februari 2019 kl. 17:28:38
Jag är inne på samma linje. Jag spelade 40 turns solitärt i Thunder in the East och skulle gärna spela det med andra. Kanske Frocken går att få med..?

Okej, color me intrigued. Om jag faktiskt kan komma på FF ser det här ut som en spännande kandidat.
1914

Frocken

Citat från: Fredrik H skrivet 12 februari 2019 kl. 17:28:38
Jag är inne på samma linje. Jag spelade 40 turns solitärt i Thunder in the East och skulle gärna spela det med andra. Kanske Frocken går att få med..?

Jag kan gå att få med, kollar upp spelet i fråga då min spelradar har rätt många blinda fläckar.

Hannes

Citat från: Delirium skrivet 12 februari 2019 kl. 20:56:05
Jag har varit med på fyra partier och vi har inte kommit runt problemet med grön uberdominans i varje parti. Har ni löst gåtan?
Har bara spelat två gånger och ena gången var grön inte med. Men jag vet att med senaste reglerna så är de lite nerfade (poängen för sympathy växer inte lika fort).

Vårt stora problem var att vi inte fattade hur man skulle spela fåglarna, men jag ser fram emot att försöka igen :P

aegneus

#80
Citat från: Fredrik H skrivet 12 februari 2019 kl. 17:28:38
Jag är inne på samma linje. Jag spelade 40 turns solitärt i Thunder in the East och skulle gärna spela det med andra. Kanske Frocken går att få med..?

Hur många gamers vill ni ha med? Det ser ju väldigt trevligt ut - jag tror jag är intresserad! Fastnade på deras design notes och har inte hunnit till reglerna än :)

Hur många spelare på varje sida tror ni är lagom? Hur långt kommer man på en helg?

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Jag tror nog att fler än två spelare per sida i Thunder in the East blir lite tråkigt. Med skohorn går det nog att få in tre per sida.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Warhammer 40000. GBoH

aegneus

Reglerna verkar intressanta. Jag är definitivt på Thunder på något sätt.

Delirium

Citat från: Hannes skrivet 12 februari 2019 kl. 21:52:05Har bara spelat två gånger och ena gången var grön inte med. Men jag vet att med senaste reglerna så är de lite nerfade (poängen för sympathy växer inte lika fort).

Vårt stora problem var att vi inte fattade hur man skulle spela fåglarna, men jag ser fram emot att försöka igen :P

Hmm, låter ju iofs vettigt, vi upplevde grön som omöjliga att stoppa samtliga gånger. Vad gäller fåglarna har jag spelat dem alla fyra partierna och har blivit lite bättre på dem men inte mycket.  :x
1914

Kanger

Är det någon som har War of the Ring och som ämnar ta med sig det?

B_J_S

//Jonas

Hannes

Lite Root på fredagskvällen då? Har expansionen så det går att klämma in sex spelare.

WotR är en favorit, dock har jag inget eget ex utan har åkt snålskjuts på andras...

Fredrik H

#88
Citat från: aegneus skrivet 12 februari 2019 kl. 23:04:36
Citat från: Fredrik H skrivet 12 februari 2019 kl. 17:28:38
Jag är inne på samma linje. Jag spelade 40 turns solitärt i Thunder in the East och skulle gärna spela det med andra. Kanske Frocken går att få med..?

Hur många gamers vill ni ha med? Det ser ju väldigt trevligt ut - jag tror jag är intresserad! Fastnade på deras design notes och har inte hunnit till reglerna än :)

Hur många spelare på varje sida tror ni är lagom? Hur långt kommer man på en helg?

Jag tror Lundin är på rätt spår, fler än två kan vara i överkant. Är det många intresserade kan vi väl bara ställa upp två spel? Kanske ett parti för mogen ungdom som vill spela hela helgen och ett för de som vill prova en dag till exempel. Jag skulle vara helt tillfreds med att visa/spelleda, berättelsen är viktigare än att jag får slå tärning.
Jag kan inte uppskatta hur långt man hinner på en helg. Det är många turns, men när sommaren 41 passerat rullar det på skapligt - men jag spelade solitärt. Att spela med fyra som vill leta regler, drabbas av AP etc är kanske en annan femma. Men säkert väldigt roligt!

aegneus

Andreas, Fredrik, (& Frocken?), jag commitar mig gärna hela min helg till TitE. Jag får aldrig chansen på något sådant här större numera. Konventsspel ftw. Påläst och testspelad på Vassal utlovas.

Men jag är också en krångelpelle och måste lämna Rimforsa vid midnatt lördag kväll (innan min Kubelwagen förvandlas till en pumpa). Fast om det finns folk som vill prova på blir det ju då en ledig plats! Hint hint, ni som vill spela TitE men kanske inte ett helt konvent.  :)