Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Rydfalk

Friendly Fire de luxe V den 15-17 mars 2019

Startat av Rydfalk, 27 september 2018 kl. 10:32:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

Citat från: BjornH skrivet 18 februari 2019 kl. 22:20:54
Citat från: Peojon skrivet 18 februari 2019 kl. 13:09:22
Gärna BCS!

Om Multing och Peo är på så behöver vi bara en till general för ett riktigt episkt parti!

Jag är beredd att hoppa på projektet men har inte läst många rader ur regelboken ännu. Börjar med att snoka bland dina youtube-klipp...

"Disclaimers":
- The Gamers-kartornaär fula och föråldrade
- Hr Essigs regler är ofta fyllda av stämningsdödande mumbo-jumbo. Vad tusan är ett "Ghost"?
- Jag har tröttnat på Dean's mid-west-tuffa attityd

:P
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

Det är NÄSTAN så jag blir sugen på att ge BCS en till chans. Men bara nästan. Det var för mycket som bara kändes felkalibrerat för min smak.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Peojon

Jag måste ju lära mig det, tror att där inne i Deans otäcka regler, finns nått jag skulle gilla.
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

Det är inte svårt. Men jag känner inte att det är rätt heller.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

BjornH

Citat från: tinG skrivet 19 februari 2019 kl. 09:44:24
Jag är beredd att hoppa på projektet men har inte läst många rader ur regelboken ännu. Börjar med att snoka bland dina youtube-klipp...

"Disclaimers":
- The Gamers-kartornaär fula och föråldrade
- Hr Essigs regler är ofta fyllda av stämningsdödande mumbo-jumbo. Vad tusan är ett "Ghost"?
- Jag har tröttnat på Dean's mid-west-tuffa attityd

:P

You had me at "Jag är beredd att hoppa på projektet", för att parafrasera en gammal filmklassiker.

Citat från: Elias Nordling skrivet 19 februari 2019 kl. 11:54:17
Det är NÄSTAN så jag blir sugen på att ge BCS en till chans. Men bara nästan. Det var för mycket som bara kändes felkalibrerat för min smak.

Well, nästan skjuter ingen hare, ...som jag brukar säga.

tinG

Citat från: Elias Nordling skrivet 19 februari 2019 kl. 11:54:17
Det är NÄSTAN så jag blir sugen på att ge BCS en till chans. Men bara nästan. Det var för mycket som bara kändes felkalibrerat för min smak.

Jag tror att jag behöver dig på min sida...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Det här är den konstigaste spel-planeringsdiskussionen jag sett.  :P
1914

Fredrik H

Jag håller med. Det känns som att många sitter på staketet.  :)
Jag lutar åt att jag för egen del siktar på att typ ägna lördagen eller så åt att hålla i ett parti Thunder in the east för upp till fyra intresserade. Vi blir ju inte klara på en dag, men man får nog i alla fall en känsla av om spelet tilltalar en en inte.  Jag blir inte riktigt klok på vilka som vill vad men det brukar ju ge sig med tiden.

Granlid

Citat från: Fredrik H skrivet 19 februari 2019 kl. 20:31:48
Jag håller med. Det känns som att många sitter på staketet.  :)
Jag lutar åt att jag för egen del siktar på att typ ägna lördagen eller så åt att hålla i ett parti Thunder in the east för upp till fyra intresserade. Vi blir ju inte klara på en dag, men man får nog i alla fall en känsla av om spelet tilltalar en en inte.  Jag blir inte riktigt klok på vilka som vill vad men det brukar ju ge sig med tiden.

Taget!

Jörgen och jag hoppar med i detta och viker lördagen för en bombastisk uppläxning i öst.
Ser fram emot några motståndare som inte hunnit läsa reglerna så noga.  :P

/Granlid
Friendly fire isn't.

Andreas Johnson

Skulle gärna prova GMT:s Cataclysm. Nån intresserad? Alt Pericles.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

aegneus

Nu är jag lite förvirrad men om det finns en fjärdeplats på lördags TitE så hoppar jag gärna på den.

Och på fredag vill jag i så fall prova mitt Cataclysm , passande nog :)

Fredrik H

Jag är en del av lärarkåren, fruktbar förvirring är alltid målet. Du får jättegärna vara med, jag kan sköta regler och annat och låta fyra spela. Då har vi väl plats för en till - eller är den platsen redan tagen? Lite osäker själv...

Fredrik H

Kanske Delirium, kanske Frocken, kanske Elias och kanske rensarn. Då har vi inte nämnt Lundin som inledde det hela. Krig lär det ju bli i alla händelser.

Andreas Johnson

Man kan spela Cataclysm på två men gärna ytterligare någon.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

aegneus

Citat från: Fredrik H skrivet 19 februari 2019 kl. 22:35:59
Jag är en del av lärarkåren, fruktbar förvirring är alltid målet. Du får jättegärna vara med, jag kan sköta regler och annat och låta fyra spela. Då har vi väl plats för en till - eller är den platsen redan tagen? Lite osäker själv...

Dags att uppdatera spreadsheetet!